کد خبر: ۷۰۰۵۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دكتر سید محمد آقامیری» افزود: برای حفظ سلامت غذایی مردم، بدون توجه به هزینه‌های تولید، محصول غیرقابل مصرف را معدوم می‌کنیم ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به افزایش مبتلایان به تب کریمه کنگو به ۱۳ نفر، تصریح کرد: در حفظ سلامت غذایی مردم با احدی تعارف نداریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما‏، «دكتر سید محمد آقامیری»، رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه ماموریت اصلی دامپزشکی، نظارت بهداشتی بر روند تولید تا مصرف محصولات از مزرعه تا سفره مردم است، گفت: پیشگیری، کنترل و مبارزه با انواع بیماری‌های این حوزه از وظایف مهم سازمان دامپزشکی است.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر فعالیت جهادی، تصریح کرد: در سازمان دامپزشکی نیز ما با اولویت قرار دادن حمایت از اقشار آسیب پذیر و ارائه خدمات به جامعه عشایری و روستایی، جهاد دامپزشکی را آغاز کردیم.

آقامیری برپایی رزمایش و اردوی جهادی در شهرکرد را یکی از جدیدترین فعالیت‌ها در این زمینه خواند و گفت: در این رزمایش ۳ روزه بیش از ۱۰ هزار خدمت به عشایر عزیز ارائه شد.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه حدود ۲۸ درصد از پروتئین کشور با زحمات عشایر تولید می‌شود، اظهار داشت: این موضوع اهمیت توجه به این قشر تولیدکننده را مضاعف می‌کند و از همین رو بحث پیشگیری از شیوع بیماری در دام‌های عشایر بطور جدی مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: در این زمینه مبارزه با کنه به عنوان ناقل اصلی بیماری‌ها اهمیت دارد و اموری مانند سم پاشی، راه اندازی حمام‌های ضدکنه، واکسیناسیون و ارائه دارو و درمان به شکل منظم انجام می‌شود.

آقامیری با بیان اینکه برخی از خدمات دامپزشکی به عشایر رایگان است، اما در مواردی مانند تهیه واکسن و دارو این هموطنان باید هزینه کنند، تصریح کرد: در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم همه خدمات دامپزشکی و به ویژه واکسیناسیون دام‌ها را برای عشایر رایگان کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی درباره نقش این سازمان در قیمت محصولات غذایی اظهار داشت: درست است که ما در قیمتگذاری‌های بازار نقشی نداریم، اما عملکرد ما در این زمینه موثر است و به عنوان مثال هزینه‌های دارو و واکسن دام‌ها بر قیمت نهایی محصول تاثیر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: اگر قیمت یک دارو و یا واکسن زیاد باشد و دامدار نتواند آن را خریداری کرده و استفاده کند، بیماری شیوع پیدا می‌کند و باعث افزایش مشکلات کشور می‌شود. بنابراین در برخی جا‌ها به ویژه در حوزه پیشگیری باید بیشتر هزینه کنیم.

آقامیری نظارت پیوسته بر عملکرد دارو‌ها و واکسن‌های دامی را از دیگر فعالیت‌های مهم سازمان دامپزشکی خواند و افزود: دارو‌های موجود در بازار همواره باید رصد شوند تا عملکرد و اثرگذاری آن‌ها متناسب با دام‌های کشور بررسی شود. ضمن اینکه اقلام وارداتی به ویژه نهاده‌هایی مانند گندم، جو، ذرت یا کنجاله سویا می‌بایست بطور دقیق از لحاظ بهداشتی و مسائلی مانند آلودگی‌های احتمالی میکروبی، قارچ، فلزات سنگین و این قبیل موارد چک شوند.

وی تصریح کرد: این آزمایش‌ها به دلیل اهمیتی که دارند، در برخی از موارد در استان‌های مقصد نیز باید تکرار شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه شعار "دام سالم، غذای سالم" اکنون به "خوراک دام سالم، دام سالم و غذای سالم" تغییر کرده، اظهار داشت: اگر ما می‌خواهیم که به انسان سالم برسیم باید از تامین خوراک سالم برای دام‌ها آغاز کنیم و از این رو نظارت‌ها قبل از کشتار، حین کشتار و پس از کشتار انجام می‌شود.

آقامیری تصریح کرد: مردم عزیزمان وقتی گوشت را از مراکز تحت نظارت سازمان دامپزشکی تهیه می‌کنند، می‌توانند با خیال راحت آن را مصرف کنند.

وی بار دیگر به هموطنانمان توصیه کرد از تهیه گوشت از مراکز متفرقه و غیرمجاز خودداری کنند و افزود: متاسفانه آمار مبتلایان به تب کریمه کنگو رو به افزایش است و در حال حاضر شمار بیماران به ۱۳ نفر رسیده است.

رئیس سازمان دامپزشکی شمار فوتی‌های این بیماری را همچنان یک نفر اعلام کرد و افزود: برای ما حتی یک نفر مبتلا نیز زیاد است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که این بیماری ریشه کن شود.

آقامیری با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ بیماری قابل انتقال از حیوان به انسان شناسایی شده، تب کریمه کنگو را تنها یکی از آن‌ها خواند و گفت: ما به دنبال قطع چرخه انتقال بیماری هستیم و توصیه‌هایی که بطور مکرر به هموطنان ارائه می‌شود نیز در همین راستاست.

آقامیری با تاکید بر اینکه نظارت بر کشتارگاه‌ها با جدیت انجام می‌شود، تصریح کرد: اگر گوشت گرم به موقع در بازار جذب نشود، باید منجمد شده و یا در اختیار صنایع تبدیلی از جمله تهیه سوسیس و کالباس گذاشته شود و در غیر اینصورت معدوم خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان اخیر و تعطیلات نوروز بیش از هزار تن مرغ به دلیل عرضه نشدن به بازار معدوم شد، تصریح کرد: در حوزه نظارت بهداشتی با احدی تعارف نداریم و برای حفظ سلامت غذایی مردم بدون توجه به هزینه‌های تولید، محصول غیرقابل مصرف را معدوم می‌کنیم.

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
4
7
آفرین خیلی هم عالی
پولدارا (اینتگریشن ها ) که خدمات رو مستقیم میگیرن که بهشون کمک بشه . فقیرا(عشایر) هم که خدمات رایگان میگیرن که بهشون کمک بشه . این وسط بخش خصوصی رو به انفجار باید خودشونو مداوا کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
جدی نگیر ،هیچ نیرو تو اداره نیست،حقوقشم که هیچی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
0
13
آقای دکتر حقوق دکتر دامپزشک با 32 سال سابقه کار معادل حقوق یک کارگر مرغداری 9 میلیون شده لطفا فکری هم بحال معیشت کارمندان بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
در عوض حقوق کارمندان اداری سازمان خیلی خوبه- فقط به احکام نگاه کنید-تسری هم مانند کادر فنی می گیرند -
این به آن در
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
1
5
اسم ده هزار خدمت رو میشه بگید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
0
4
........... الان برای هر کاری به دهیاری روستا بروید نتنها هیچ خدمتی رایگان نیست بلکه خودیاری زوری میلیونی باید پرداخت کنید این چه مدیریت مسخره ای هست خدمات رایگان رو وزارت بهداشت با آنهمه بودجه سلامت هم انجام نمیده واکسیناتورهای بدبخت چه گناهی کردن حقوقتون رو سرموعد میگیرید وشکم سیری برای ما تصمیم میگیرید
ناآشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
0
7
دقیقا درسته تنها جایی که تعارف داریم با معیشت و حقوق کارمندانه....بقیه موارد جیزه ..... ....حق ندارین تعارف کنین....بخدا قسم امکان آپلود فایل اینجا نیست وگرنه فیش حقوقی اردیبهشت راننده اتوبوس شرکت واحد رو میذاشتم ببینین حقوقش 17 میلیون هست....کجای کارین ...تعارف نداریم؟؟؟
دامپزشک از ....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
1
4
اتفاقا اقای دکتر تنها تعارف سازمان دامپزشکی با کارفرما وصاحبان کشتارگاه ها در زمینه بهداشت واجرای دستورالعمل های بهداشتیست سازمان متبوع شما دست کشتارگاه ها را در زمینه تخلف بازگذاشته واگر معدود مسئولان فنی بهداشتی نیز در صدد جلوگیری از این تخلفات باشد ادارات کل دامپزشکی با همکاری کارفرما انها را کنار گذاشته وراه را برای ادامه تخلفات تسهیل می نماید .بهداشت در حد صفر بعضی از کشتارگاه ها ودخالت های مالکین انها در اجرای دستورالعمل های بهداشتی وعدم قدرت وکارایی وشهامت ادارات کل در برخورد با این تخلفات مسئولین فنی بهداشتی را دچار سرگردانی بین انجام وظیفه بهداشتی وکوتاهی در انجام دستورالعمل های بهداشتی کرده وبه ناچار جهت ارتزاق خانواده وگرفتاری های اقتصادی چشم بر تخلفات بهداشتی می بندد وهیچ حامی وپشتیبانی ندارد نمونه بارز این عدم حمایت به بازرسی سازمان ومعاونت بهداشت نظام دامپزشکی در تابستان 1400 گزارش گردید ولی دریغ از یک ذره همراهی وبرخورد با بی مهری اداره کل دامپزشکی استان مورد نظر لاقل در بیان موارد بهداشتی وخط قرمزهای بهداشتی مواد غذایی سلامت سفره غذایی مردم جامعه با این همه گرفتاری اقتصادی حد اخلاق را رعایت نماییم وبه بهانه تولید وسرمایه گذاری با سلامت غذای مردم که به سازمان دامپزشکی به عنوان تضمین کننده بهداشت فراورده های خام دامی اعتماد کرده اند بازی ننماییم وبه حرف اکتفا نداشته باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
0
2
در حوزه نظارت بهداشتی با احدی تعارف نداریم و برای حفظ سلامت غذایی مردم بدون توجه به هزینه‌های تولید، محصول غیرقابل مصرف را معدوم می‌کنیم.لطفا سری به عملکرد اداره کل دامپزشکی استان ........... واگر فرصت داشتید درد دل مسئولین فنی بهداشتی وحتی کارگران کشتارگاه ها را جویا شوید ......... گل سرسبد کشتارگاه هاست
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
0
9
میانگین حکم حقوق کارمندان دامپزشکی با حقوق یک چوپان تبعه خارجی مساوی شده مبارکه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
0
1
با سلام و خسته نباشید
با این همسان سازی ۵۶۰۰ که در اجرای احکام راه انداختین میشه فقط به یه سوال جواب بدین من با ۸ سال سابقه با وجود شرایط تاهل و دو فرزند حکم امسالم شده ۵۶۰۰ اونوقت نیروی تازه استخدام شده هم حکمش همین اندازه است اینجاش اصلا مهم نیس مهم اینجاست که اگر اون فرد ازدواج کنه و حق عائله مندی رو هم دریافت کنه حقوقش از منی که ۸ سال سابقه دارم با وجود رتبه و طبقه بالاتر و دو فرزند،بیشتر میشه بنظر شما اسم اینکار عدالت در پرداخت هست؟متاسفانه رئیس کارگزینی سازمان جز اظهار شرمندگی جوابی نداشتن پس کی باید این موضوع رو برا ما پیگیری کنه؟
فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
0
4
آقا ریس سازمان با کدوم نیرو با کدوم انگیزه انقدر حرفای قشنگ میزنین .امروز رفتیم ییلاق دامدار مارو باچوبانش اشتباه گرفت میگه چوپان من با 7میلیون تمایل به کار نداره .بعد کلی تلاش مکافات اتمام کار وقتی به شهر رسیدیم کارمندای دیگر ادارات باکت و شلوار اتو کرده خنده کنان شکل شمایل مارو میدیدن ....بعد کارمند دامپزشکی 5600 ..............
نظر شما
ادامه