کد خبر: ۷۰۰۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردستان از پلمب کشتارگاه دام مشترک اردستان و زواره به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  ایسنا، «سعید راعی» پیش از ظهر امروز (دوشنبه،۲۳ خرداد) پس از پلمب این واحد، اظهار کرد: کشتارگاه دام مشترک اردستان و زواره به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و علی‌رغم تذکرات عدیده که مسئولان و شورای تأمین شهرستان داده بودند فعالیت خود را متوقف نکرد و به همین دلیل با اخذ دستور قضایی تا رفع نواقص پلمب شد.

وی با بیان متأسفانه وضعیت کشتارگاه دام مشترک اردستان و زواره تهدیدی علیه بهداشت عمومی بود و قرار بود تا ۱۶ خرداد نواقص بحرانی برطرف شود، افزود: امروز به دستور مقام قضایی بخش زواره این کشتارگاه تا رفع کامل نواقص پلمب شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردستان در پاسخ به این سؤال که از این پس گوشت قرمز شهرستان چگونه تأمین خواهد شد، تصریح کرد: وظیفه احداث و تجهیز کشتارگاه و تأمین گوشت قرمز در کشتارگاه داخلی و حتی باراندازهایی که در خارج شهرستان وجود دارد، بر اساس بند ۲۱ قانون ۵۵ بر عهده شهرداری‌ها و نظارت بهداشتی آن بر عهده دامپزشکی است.

راعی با تأکید بر اینکه هرگونه کشتار و عرضه گوشت قرمز غیرمجاز در سطح شهرستان ممنوع خواهد بود، خاطرنشان کرد: خط قرمز دامپزشکی، سلامت شهروندان است و هرکسی با عدم رعایت موازین بهداشتی اقدام به تهدید سلامت شهروندان کند بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و با دستور مقام قضایی با او برخورد می‌شود.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
0
1
آخرش نگفتند محل تامین گوشت جایگزین
کجاست؟
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
0
1
باز خوبه بعضی جاها هنوز بهداشت عمومی مهم هست و به خاطر نواقص بهداشتی پلمپ میکنم.
اینجا که به خاطر حفظ... نه تنها اقدام بهداشتی نمی‌کنند بلکه حمایت هم میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
0
1
کشتارگاه هر عیبی که داره یه حسن داره که همه عیبها یک جا متمرکز هست.از فردا باید کارمنداش با چراغ زنبوری بیافتن تو دامداریها که از کشتار قاچاق جلوگیری کنن.
نظر شما
ادامه