کد خبر: ۶۹۴۳۵

حکیم مهر: رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان اظهار نمود: تمامی دامپزشکانی که از دستگاه‌های رادیولوژی استفاده می‌نمایند، موظفند مجوزهای مربوطه را از دفتر حفاظت از اشعه سازمان انرژی اتمی اخذ نمایند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر منصور کیمیایی» در تشریح جزییات این خبر گفت: رادیوگرافی از روش های تصویربرداری برای کمک به تشخیص برخی بیماری ها با استفاده از اشعه X به شمار می رود.

وی افزود: کشف اشعه X یکی از مهمترین دستاوردهای علمی بوده که با وجود فواید بسیار، باید نسبت به خطرات اشعه نیز آگاه بود و از قرارگیری بیش از حد در برابر این پرتو و عوارض آن خودداری نمود بنابراین چگونگی حفاظت در برابر پیامدهای ناشی از این امر، باید مورد توجه واقع شود.

دکتر کیمیایی تصریح نمود: بر اساس قانون حفاظت در برابر اشعه( مصوب سال 1368) هرگونه استفاده از تجهیزات پرتودهی باید با کسب مجوز اولیه از سازمان انرژی اتمی- دفتر حفاظت از اشعه باشد و کاربرد این تجهیزات نیز باید به افرادی که با نحوه به کارگیری آنها از نظر فنی و مباحث ایمنی آشنایی کامل دارند، سپرده شود.

وی اظهار نمود: با توجه به اهمیت موضوع و تاکید دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور بر اخذ مجوزهای لازم جهت استفاده از دستگاه های رادیولوژی، تمامی دامپزشکانی که از دستگاه‌های مذکور در درمانگاه های دامپزشکی استان استفاده می‌نمایند، موظفند مجوزهای مربوطه را از دفتر حفاظت از اشعه سازمان انرژی اتمی اخذ نمایند.

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه مخاطرات اشعه برای کارکنان درمانگاه ها و همچنین مراجعین، با متخلفین طبق قانون برخورد خواهد شد.

 
نظر شما
ادامه