کد خبر: ۶۹۴۱۱

حکیم مهر: مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با بیان اینکه پیگیر مشکلات دامداران یزدی هستیم تا سال جاری سال خوبی برای دامداران باشد گفت: هشتاد میلیارد تومان اعتبار به حوزه دامپزشکی یزد تزریق شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «محمد زاده رحمانی» با اشاره به اعتراضات دامداران یزدی و انتقاداتی که نسبت به وضعیت پیش آمده درباره تامین نهاده‌ها و مسائل مالی خود دارند اظهار داشت: بخشی از مشکلات دامداران مربوط به تهران و بخشی مربوط به استان است که آنچه در اختیار استان باشد قطعا پیگیری و حل خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم تامین نقدینگی برای این بخش افزود: در اسفند ماه سال گذشته بنا به دستور استاندار حدود هشتاد میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه تامین شد و تامین اعتبار لازم در سال جاری نیز در دستور کار است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به وضعیت استان در تامین علوفه و نهاده های دامی با خشکسالی های مکرر عنوان کرد: در خصوص تامین خوراک دام چون دامدار استان دسترسی به علوفه ندارد پیگیری شده تا درصد نهاده دامداران استان به نسبت استان های دیگر بالاتر باشد.

وی افزود: تفاهم نامه‌ای نیز با کشتارگاه منعقد شده تا دام را با قیمت بالاتر خرید کنند اما قیمت برای مصرف کننده بالاتر نرود که تقریبا اجرایی شده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: حدود دو هزار و پانصد دام سنگین پرواری در دامداری ها داریم که بخش قابل توجهی از نهاده ها را به خود اختصاص می دهند که این موضوع باید از طریق تهران تامین شود تا خرید دام سنگین پرواری به صورت تضمینی انجام گیرد.

وی بیان کرد: امیدواریم در هفته جدید دستورالعمل خرید با قیمت خوبی که به نفع دامدار باشد ابلاغ شود و مشکلات دامداران استان در این خصوص رفع شود.

زاده رحمانی درباره  بررسی مجدد قیمت شیر نیز اظهار داشت: قیمت شیر حداقل دو هزار تا دو هزار و پانصد تومان زیر قیمت تمام شده از دامداری ها خریداری می شود که مقرر شد در دستور کار شورای اقتصاد قرار بگیرد .

 

نظر شما
ادامه