کد خبر: ۶۹۴۰۲

حکیم مهر: بدنبال بروز تلفات زیاد در حیات وحش بشاگرد، دامپزشکی رودان در مجاورت منطقه بشاگرد از دامداران خواسته تا واکسیناسیون و نیز ضدعفونی آبشخورهای دام را جدی بگیرند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، در ماههای اخیر شیوع بیماری‌های دامی در حیات وحش بشاگرد و مناطق جنوبی استان کرمان، سبب مرگ دهها جاندار و همین طور ابتلای صدها دام دیگر شده است.

به همین منظور و برای جلوگیری از سرایت بیماری‌های حیات وحش به دام‌های اهلی از دو ماه پیش واکسیناسیون دام‌های اهلی در منطقه بشاگرد آغار شده است.

حالا «حمیدرضا محبی» رئیس اداره دامپزشکی رودان می‌گوید: در سال گذشته 140 هزار راس گوسفند و بز در اجرای واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان رودان مایه کوبی شدند.

وی همچنین از دامداران درخواست کرد در جهت پیشگیری بر علیه بیماری های دامی، واکسیناسیون، ضدعفونی آبشخور های دام در دستور کار قرار دهند و در صورت مشاهده علائم تب - ترشحات بینی و چشم - زخم های دهانی- تنفس نامنظم - اسهال و سرفه مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان رودان اطلاع دهند.

در روزهای اخیر نیز تصاویر متعددی از تلف شدن جانداران در حیات وحش منطقه بشاگرد منتشر شده که وضعیت نگران کننده‌ای است و ضروری است تا محیط زیست فکری به حال جانداران کند


نظر شما
ادامه