کد خبر: ۶۹۲۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: «دکتر سید محمد آقامیری» ضمن حضور در کارگروه تخصصی حوزه کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست از مجتمع دامپروری آستان قدس رضوی و شبکه دامپزشکی شهرستان اسفراین بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر سیّد محمّد آقامیری» معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور روز دوشنبه مورخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در جمع کارگروه تخصصی حوزه کشاورزی شهرستان اسفراین با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، معاون وزیر نیرو، معاون منابع طبیعی و آبخیزداری، قائم مقام بانک کشاورزی، استاندار خراسان شمالی و نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی حضور داشت.

دکتر آقامیری طی این سفر به همراه دکتر حمید رمضانی مدیر کل دامپزشکی استان از مجتمع دامپروری آستان قدس رضوی که بزرگترین گاوداری شیری استان و متعلق به آقا امام رضا (ع) می باشد که دارای پروانه ۷۰۰ راس گاو مولد و جمعیت دامی ۱۵۰۰ راس با تولید شیر روزانه ۲۴ تن بازدید کرده و با توجه به پایین بودن بار میکروبی شیر در این گاوداری و از میانگین کشوری وی قول مساعد در خصوص بازدید های جدید از این مجتمع توسط مشاور کمیته ارتقاء کیفیت شیر، حمایت و تشویق لازم از این واحد در سطح استان و شهرستان را داد.

شایان ذکر می باشد توتال شیر این مجتمع زیر ۲۱۰۰۰می باشد که جهت صادرات به دیگر کشورها مورد استقبال قرار گرفته است.

وی در ادامه سفر از شبکه دامپزشکی شهرستان اسفراین بازدید کرد و پس از خیر مقدم رییس شبکه دامپزشکی شهرستان، مدیر کل دامپزشکی استان خراسان شمالی به بیان خلاصه ای از مشکلات شهرستان با توجه به حجم بالای جمعیت دامی نسبت به استان و تعداد پرسنل شبکه پرداخت.

دکتر آقامیری ضمن اشاره به خالی بودن ۵۰ درصد از پست های دامپزشکی و کمبود نیرو انسانی در ساختار سازمانی دامپزشکی، درخواست خدمت هرچه بیشتر کارکنان دامپزشکی در جهت رسیدن به اهداف ، وظایف و مأموریت‌ های اصلی دامپزشکی را به عنوان اولویت  برشمرد و بر تلاش در جهت بهبود وضعیت معیشت همکاران و ارتقای جایگاه دامپزشکی تاکید داشت.

آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود از تدابیر برای تامین گوشت مرغ در شب عید گفت. اکنون حجم زیادی گوشت مرغ کشتار روز وارد بازار شده و قیمت به کمتر از نرخ مصوب رسیده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: میزان مصرف واکسن های دامی در کشور حدود ۶۰۰ میلیون دوز می باشد که از این مقدار ۵۵۰ میلیون دوز در داخل تولید می ‌شود و در حوزه واکسن طیور نیز ۱۱ میلیارد دوز میزان مصرف در کشور می باشد که متاسفانه ۲۵ درصد در داخل کشور تولید می گردد.

وی اظهار داشت: پیش از این ۹ قلم دارو به سه کشور صادر می ‌شد اما اکنون ۱۸ قلم دارو به ۹ کشور صادر می ‌گردد.اکنون دو محصول دانش بنیان در حال ثبت و شش محصول دانش بنیان در حوزه دامپزشکی ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود کاهش جمعیت دامی در تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور جای نگرانی نیست و در حوزه ی نظارت و بازرسی ها از کشتارگاه ها منجر به کشف و ضبط ۴۷۸ تن فرآورده غیربهداشتی دام و نیز ضبط دو هزار تن گوشت مرغ در کشتارگاه ها شد و همچنین در حوزه نظارت بهداشتی از فرآورده‌های خام دامی طی ۱۶۰۰۰۰ بازدید از مراکز عرضه تحت نظر دامپزشکی از قبیل رستوران ها، هتل ها و مغازه ها بازدیدها منجر به شناسایی ۹۰۰۰۰ مورد عدم انطباق بهداشتی و حدود یک هزار و ۶۰۰ تن فرآورده غیر بهداشتی دام ضبط و ۷۰۰ تن از این فرآورده ها معدوم شد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
0
1
با این سفر ریاست محترم سازمان به خراسان این را به ما تفهیم می کند که مدیریت مدیرکل دولت قبل را تایید می نماید... جناب دکتر وقتی نمانده، تکلیف مدیریت استانها را مشخص نمایییید..ادارات کل در حالت سکون هست تا تکلیف مدیر کلها مشخص نشود....
نظر شما
ادامه