کد خبر: ۶۸۹۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

حکیم مهر: کشاورزان و باغداران روستای بن‌زرد که مشغول لای‌روبی جوی آب مزارع و باغات خود بودند با اسکلت موجودی عجیب و ناشناخته برخورد کردند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، این جانور عجیب دارای دوپای دراز و دست‌های کوچک و شبیه به دایناسور است و این اسکلت برای تحقیقات و بررسی به محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد انتقال داده شد .

اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به انتشار یک فیلم در خصوص پیدا شدن اسکلت یک حیوان عجیب و غریب در یکی از روستا‌های شهرستان دنا واکنش نشان داد .

هادی سینایی گفت: اسکلت کشف شده زیاد عجیب و غریب نیست و از خانواده سگ سانان است .
هادی سینایی رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان در واکنش به انتشار تصاویری از اسکلت کشف شده توسط کشاورزان در حد فاصل دو روستای دشت رز و بن زرد که در شبکه‌های مجازی تحت عنوان اسکلت موجودی عجیب و غریب دست بدست شده گفت: این اسکلت زیاد هم عجیب و غریب نیست و متعلق به خانواده سگ سانان است .

وی گفت: ارتفاع جثه انواع سگ‌ها از نظر کارشناسان بسته به نژاد آن‌ها بین ۱۵ تا ۷۶ سانتی متر متغیر است .
سینایی افزود: آناتومی استخوان بندی سگ طوری است که استخوان‌های لگن متصل به ستون فقرات است، اما استخوان‌های دست و بازو بمنظور انعطاف پذیری بیشتر توسط غضروف به ستون فقرات متصل می‌شود که به راحتی قابل جدا شدن است .

وی گفت: اسکلت کشف شده مربوط به خانواده سگ سانان است که مدت زیادی از مرگ آن می‌گذرد و استخوان‌های دست و بازو از ستون فقرات جدا شده، اما استخوان‌های پا هنوز متصل است و کمی عجیب بنظر می‌رسد .

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
0
1
به بخش پاتاوه رسیدگی نمی شود قطب دام و کشاورزی هست اما متاسفانه مسولین و مجریان و دولت به آن رسیدگی نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
این چه ربطی به دایناسور داره
نظر شما
ادامه