کد خبر: ۶۸۶۹۵
 

حکیم مهر: یک سگ بوکش ۱۳ ماه، در مأموریت افغانستان اشتراک داشت که در این مدت حتی یک موشک به کمپ شورابک اصابت نکرد.

 ‏ به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک سگ بوکش نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا مأموریت نیروهای این کشور در افغانستان با بو کشیدن گوشی های موبایل در تشخیص حملات شورشیان سهیم بود بلندترین جایزه شجاعت برای حیوانات را دریافت کرده است.

این سگ بوکش ۱۳ ماه، در مأموریت افغانستان اشتراک داشت که در این مدت حتی یک موشک به کمپ شورابک یا "کمپ باستیون" اصابت نکرد. این کمپ نظامی در منطقه شمال غربی شهر لشکرگاه، در ولایت هلمند موقعیت داشت.

 «راس فوسترجونز» فرمانده نیروهای هوایی سلطنتی «آر ا اف»گفت: «او در نوع خود کاملا بی نظیر می‌باشد و با توجه به دستاورد های او می‌توان گفت که تا چه حدی حیوانات برای نیروهای نظامی ما اهمیت دارند و نقش آنان در این نیروها تا چه اندازه برای نجات جان افراد مهم است.»

جایزه یک سازمان حفاظت از حیوانات «Dickin » از زمان جنگ دوم جهانی به حیواناتی اعطا می‌شود که حین جنگ از خود شجاعت و فداکاری نشان می‌دهند. این جایزه بالاترین جایزه برای حیوانات به شمار می‌رود.

ماریا دیکین، بنیانگذار سازمان حفاظت از حیوانات، اولین بار این جایزه را در سال ۱۹۴۳ به حیوانات اعطا نمود. از آن زمان تا اکنون ۳۷ سگ، ۳۲ کبوتر، چهار اسب و یک گربه از جمله برنده های این جایزه بوده اند.

پیش از این جفری بری، بنیان‌گذار گروه‌ نجات حیوانات به‌نام «هیچ سگی جا نماند»، گفت: بیش از ۳۰۰ سگ و گربه (پشک) را از افغانستان بیرون کرده‌ایم و ۱۷۱ سگ و ۱۴۶ گربه پس از سفر سه روزه با هواپیمای اختصاصی به کانادا رسیدند.

 
نظر شما
ادامه