کد خبر: ۶۸۵۹۷
تعداد نظرات: ۷ نظر

حکیم مهر: بساط کشتار غیرمجاز دام و فروش مرغ زنده تنها با همکاری دستگاه‌های مرتبط جمع می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «دکتر عبدالله محمد حسنی» رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان با اشاره به اینکه کشتار و عرضه غیر مجاز و غیر بهداشتی فرآورده های خام دامی  یقینا تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و سلامت غذایی مردم محسوب گردیده و اداره کل دامپزشکی استان با تمام توان در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی ناشی از آلودگی که از طریق فراورده های خام دامی و عرضه غیر بهداشتی با هر نوع کشتار غیرمجاز و کنار جاده ای دام ها برخورد جدی می کند بطوریکه در طی سالجاری بالغ بر 140 پرونده به مراجع ذیصلاح قانونی معرفی گردیده است.

عبدالله محمد حسنی در ادامه گفت: اغلب اوقات که کارشناسان دامپزشکی برای برخورد با کشتار غیرمجاز دام اقدام می کنند، کار به درگیری فیزیکی و ضرب و شتم نیروهای دامپزشکی هم می کشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال جاری بالغ بر بیش از 47 واحد کشتار غیر مجاز دام در سطح استان با هماهنگی مراجع ذیصلاح پلمب گردید بیان نمود: خود مردم یک پای کار در مقابله با کشتار غیرمجاز دام و زنده فروشی مرغ هستند و تا وقتی تقاضا برای خرید از این واحدهای غیرمجاز را دارند حذف واحدهای کشتار غیرمجاز دام و زنده فروشی مرغ در استان عملا بسیار سخت و غیر ممکن می باشد.

این مقام مسئول در ادامه گفت:  با کشتار غیرمجاز دام و طیور باید همه دستگاه‌های ذیربط پای کار باشند و مقابله با آن اراده جمعی هم نهادهای ذیربط شامل شهرداری، بهداشت، اماکن، اصناف را می طلبد.

 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
غلامرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
0
3
از مهم ترین دلایل استعفای من از سازمان
دکتر محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
2
3
با سلام و احترام
چند نکته در خصوص حل معضل کشتار غیر مجاز قابل توجه هست:
۱.در خصوص حل این مشکل بزرگترین قابلیتی که کمک کننده هست تعامل مدیر استانی دامپزشکی با سایر دستگاههای استان و ایجاد میل و رغبت در راستای همکاری هست.
۲.در طول این سالیان در استانهای متفاوت مدیرانی موفق بوده اند که نسبت به تشکیل کمیته مشترک و ایجاد بازرسی تیمی مشتمل بر دستگاه محترم قضایی،سازمان بازرسی،تعزیرات،بهداشت و دامپزشکی و نیروی انتظامی اقدام کرده اند.
۳. استانهایی که از پتانسیل اطلاع رسانی و اموزش بهترین استفاده را کردند عملکرد بمراتب بهتری داشته اند.
۳.از مهمترین وظایف هر مدیرکلی میبایست توجیه مدیران ارشد استان تابعه در خصوص مخاطرات بهداشتی امر میباشد.
همانگونه که مستحضر هستید در هیچکدام از موارد ذکر شده نیاز به برخورد فیزیکی نیست و بیشترین تاثیر را در حل این معضل مدیرکل استان دارد تا کارشناس و اصلا نیاز به برخورد فیزیکی نیست. سازمان دامپزشکی وظیفه نظارتی دارد.
متاسفانه استانهایی که ضعیفترین عملکرد توجیهی و اموزشی و اطلاع رسانی را داشته اند وضعیت بدتری را دارند.
امید است با سکان داری ریاست محترم جدید سازمان دامپزشکی رویکردی جدید در استان های تابعه ایجاد گردد.
در پناه حق
پاسخ ها
دکتر قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
درود و سلام بر استاد محترم جناب اقای دکتر محمدی
ما کارکنان دامپزشکی امیدواریم در پرتوی الطاف الهی سازمان دامپزشکی با استفاده از پتانسیل اساتید دانشگاهی نسبت به رشد و اعتلای این مجموعه اقدام فرماید
دکتر وحید
| Germany |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
احسنت اقای دکتر محمدی بزرگوار
گل گفتی اقای دکتر
بهداشت و امنیت غذایی
|
Singapore
|
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
0
5
از دید بنده تمام اینها بدلیل ضعف در توجیه مسولین استانی هست، شما تصور کنین استاندار بصورت مناسب توجیه بشود که خطرات کشتار غیر مجاز چی هست،یا فرمانده نیروی انتظامی بداند تب کریمه کنگو چی هست و ریگور مورتیس چه کمکی میکند آن زمان کشتار غیر مجاز دام تعطیل میشود.
تمام این موارد زمانی حل میشود که این موضوع دغدغه مدیرکل شود.تا زمانی بخواهیم بهانه برای انجام ندادن کاری پیدا کنیم همین هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
1
کار بیهوده‌ای است، تا فرهنگ عمومی در زمینه‌ی بهداشت مشکل دارد و دامپزشکی دست تنهاست، کشتار غیر مجاز جمع نخواهد شد. این را پس از ده سال فعالیت در زمینه‌ی بهداشت عرض می‌کنم، این وظیفه را باید از دوش دامپزشکی بردارن.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
0
من خودم دوبار کتک خوردم یک بار هم شلوارم پاره شد بین راه یک نفر رساندم
نظر شما
ادامه