کد خبر: ۶۸۵۸

حکیم مهر -  اولین همایش ملی صید و بهره برداری از ذخایر آبزیان، آذرماه سالجاری برگزار می‎شود.
به همین مناسبت گفتگویی با مهندس جعفر احسانی، رئیس ستاد برگزاری این همایش و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان انجام شده که بدین شرح است :

این همایش در چه تاریخی برگزار می شود و هدف اصلی از برگزاری آن چیست؟

این همایش در تاریخ 23 آذر ماه سال جاری به همت باشگاه پژوهشگران جوان در دانشگاه آزاد اسلامی آبادان برگزار می گردد. بی شک کشور عزیزمان ایران از لحاظ برخورداری از اکوسیستم های منحصر به فرد آبی جایگاه مهمی در جهان دارد. با توجه به اینکه این ذخایر غنی نقش مهمی در تامین غذای انسان و به حرکت در آوردن چرخه های اقتصادی کشور دارد، لذا باید در جهت حفظ و بازسازی ذخایر رویکردی بر مبنای توسعه پایدار با تاکید بر مدیریت علمی و اصولی باشد. در مجموع اصلی ترین ضرورت برگزاری این همایش ارائه راهکارهای موثر در جهت رفع مشکلات موجود در دستیابی به توسعه پایدار اکوسیستم های دریایی است. امیدواریم در این همایش با گردهمایی اساتید و نخبگان سرتاسر کشور عزیزمان، گام های مفیدی را در این راستا بر داریم.

اخیرا همایش های مختلفی در زمینه شیلات و علوم دریایی در سطح کشور برگزار می گردد. این همایش چه تفاوت هایی با سایر همایش های مشابه دارد؟

خوشبختانه در سالهای اخیر شاهد برگزاری همایش های متعددی در زمینه شیلات و علوم دریایی هستیم. اما متاسفانه صید و بهره برداری از ذخایر آبزیان تنها به عنوان یکی از محور در این همایش ها مطرح می گردید. لذا نیاز به برگزاری یک همایش علمی و تخصصی در زمینه صید و بهره برداری از ذخایر آبزیان احساس شد. به همین منظور گروه شیلات دانشگاه آزاد اسلامی آبادان با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان تصمیم به برگزاری این همایش گرفت.

به چه علت آبادان برای برگزاری این همایش انتخاب شده است؟

استان خوزستان و به ویژه شهرستان های آبادان و خرمشهر از دیرباز به واسطه مجاورت به ذخایر آبی منحصر به فرد، نقش مهمی در شیلات ایران داشته اند. دانشگاههای متعددی نیز در این استان در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت در رشته های متفاوت شیلات و علوم دریایی دانشجو می پذیرند. دانشگاه آزاد اسلامی آبادان نیز از سال 1382 در رشته مهندسی شیلات گرایش صید و بهره برداری آبزیان دانشجو می پذیرد. مجموعه ی این موارد، شرایط مطلوب را برای برگزاری این همایش فراهم می سازد

و سخن پایانی؟

امیدوارم اساتید، دانشجویان و پژوهشگران گرامی کشور عزیزمان، فرصت موجود را غنیمت شمرده و با ارائه مقالات ارزشمند خود در این همایش، حضور فعالی در جهت توسعه روزافزون ایران اسلامی داشته باشند. برای همه اساتید محترم، دانشجویان گرامی و پژوهشگران عزیز آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت از خدای تبارک و تعالی دارم.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه