کد خبر: ۶۸۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - نماینده سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (F.A.O) در جمهوری اسلامی در بازدید از توانمندی های اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، گفت: اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، توانایی صدور دانش فنی دامپزشکی به کشورهای منطقه را دارد و فعالیت هایی که در آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفی این مجموعه در حال انجام است در بین کشورهای منطقه بی نظیر است.
دکتر نورالدین مونا، نماینده سازمان فائو که در راس هیئتی از سازمان دامپزشکی کشور از آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفی کشوری مواد غذایی مشهد بازدید می کرد افزود: سازمان دامپزشکی  جمهوری اسلامی این توانایی را دارد تا با بهره گیری از مرکز تشخیصی مجهز آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با سایر کشورها و بویژه سازمان بهداشت جهانی دام و دیگر سازمان های بین المللی در زمینه تشخیص بیماری های دامی و مشترک بین انسان و حیوان همکاری نماید.

وی تصریح نمود: فائو نیز با پروژهای مختلفی که دارد می تواند از فعالیت های آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان حمایت کند و با استفاده از تکنولوژی های روز، برای تشخیص، مبارزه و کنترل بیماری ها و همچنین با همکاری دیگر کشورهای منطقه این آمادگی را داریم تا از طریق فائو سیستم دامپزشکی را در جمهوری اسلامی تقویت کنیم.
دکتر ناصر مرگان ازغدی، مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز در این دیدار از آمادگی دامپزشکی استان برای صدور دانش فنی در قسمت های مختلف دامپزشکی اعم از تشخیص، درمان، کنترل و مبارزه با بیماری های دامی به کشورهای همجوار خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز این همکاری ها در قالب ارائه دانش فنی در زمینه های مختلف دامپزشکی در بعضی از  کشورهای آسیای میانه حال انجام است.

وی گفت: در خراسان رضوی آزمایشگاه مرکزی اداره کل به عنوان آزمایشگاه مرجع در سطح کشور مطرح بوده و برخی از طرح ها از جمله؛ طرح ملی پایش بقایای دارویی و فلزات سنگین در شیر در این مرکز به انجام رسیده است و  همزمان در بسیاری از شهرستان های استان نیز آزمایشگاه های دامپزشکی جهت تشخیص سریع بیماری های دامی در بخش دولتی و خصوصی راه اندازی شده است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناصر
|
-
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
0
0
بسمه تعالي
حديثي ظاهرا از حضرت علي (ع)‌روايت شده كه در علم و تقوا خودت را با بالاتر از خودت مقايسه كن و در ثروت و زيبايي با پايئن تر از خودت.
متاسفانه ما هميشه در علم خودمان را با پايين تر از خودمان مقايسه ميكنيم تا احساس عقب ماندگي و حقارت به ما دست ندهد و بر عكس احساس خود شيفتگي و شعف به ما دست بدهد!
كشورهاي منطقه! لطفا نام ببريد. تاجيكستان، افغانستان،‌ پاكستان، عراق، آذربايجانى، قرقيزستان، تركمنستان و ...... ما 50 سال قبل هم از اينها جلوتر بوديم. خودمان را با اندونزي، كره جنوبي، امارات متحده عربي،‌ تايلند، هنگ كنك،‌ تركيه و ...... مقايسه كنيم كه 40 سال قبل از اينها جلوتر بوديم و حالا 100 سال از ما جلوترند.
اصلا چه كار به كشورهاي ديگر داريم! ملاك هر آزمايش و آزمايشگاه استانداري، رفرانس و مرجع بودن آن از نظر مجامع بين المللي است. متاسفانه علي رغم هزينه هاي ميلياردي كه در كشور ما شده است فقط و فقط در زمينه تشخيص آبله گوسفندي و بزي موسسه رازي آنهم از نظر OIE رفرانس اعلام شده است.
بنا بر اين بجاي مقايسه با اين و آن سعي كنيم آزمايشگاههاي خود را از نظر مجامع بين المللي مورد تاييد قرار دهيم تا از اين طريق جايگاه خود را به رخ همه بكشيم.
نظر شما
ادامه