کد خبر: ۶۸۰۲۱

حکیم مهر: فرماندار اردستان گفت: شهرداری اردستان یک ماه فرصت دارد تا برای رفع ۱۸ اشکال و نواقصی که دامپزشکی از کشتارگاه دام گرفته است، اقدام کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «حمیدرضا تأملی»، امروز (دوشنبه، ۲۰ دی‌ماه) در جلسه بررسی و رفع مشکلات کشتارگاه دام مشترک اردستان و زواره، اظهار کرد: گزارش‌های دریافتی از شبکه دامپزشکی شهرستان حاکی است که نواقص زیادی در کشتارگاه دام مشترک اردستان و زواره وجود دارد و با وجود مصوبات مختلف کارگروه سلامت در گذشته، اقدام جدی برای اصلاح و رفع نواقص صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه کشتارگاه دام مشترک اکنون در وضعیت غیربهداشتی و غیراصولی فعالیت می‌کند، افزود: با تعاملی که بین شهرداری‌های اردستان و زواره انجام شد، شهرداری اردستان یک ماه فرصت دارد تا برای رفع ۱۸ اشکال و نواقصی که دامپزشکی از کشتارگاه دام گرفته اقدام کند و پس از آن نگهداری و بهره‌برداری از کشتارگاه را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان تصریح کرد: با توجه به دغدغه مردم در شهرهای اردستان و زواره و تأکید اعضای شورای تأمین بر رفع نواقص کشتارگاه، ادامه فعالیت کشتارگاه مشترک دام با تأیید شبکه بهداشت و درمان، اداره محیط زیست و شبکه دامپزشکی امکان‌پذیر است.

تأملی با اشاره به مشکلات کشتارگاه مشترک دام گفت: نبود دیوارکشی در فضای بیرونی کشتارگاه، نبود سرویس بهداشتی، سیستم ضدعفونی و شست‌وشو، تکمیل نبودن اتاق پیش سرد، نداشتن خط کشتار، وضعیت اسفبار سیستم تصفیه و پساب کشتارگاه و... از مهم‌ترین مشکلات این مجموعه است که باید برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه از بازدید کشتارگاه دام مشترک اردستان و زواره قابل مشاهده است در شأن مردم نیست و برای مسئولان این شهرستان اولویت نخست امنیت روانی، بهداشت و سلامتی افراد جامعه است که امیدواریم هرچه زودتر مشکلات و نواقص کشتارگاه دام برطرف شود.

 

نظر شما
ادامه