کد خبر: ۶۷۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اخبار منتشر شده در مورد آلوده بودن صیفی‌جات گفت: وزارت بهداشت به جای کلی نگری و آلوده خطاب کردن تمامی سبزی‌ها و صیفی‌جات، با شناسایی کانون‌های آلودگی، برای آن‌ها نسخه لازم را بپیچد.

عباس رجایی با اشاره به قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی گفت: طبق این قانون کلیه تولیدات محصولات کشاورزی باید از لحاظ کیفی و آب و آبیاری و هم‌چنین کیفیت مواد غذایی کنترل شود، که انجام این کار در پروسه زمانی مقدور خواهد بود.

وی با تاکید بر این‌که آب مصرفی برای سبزیجات باید از حساسیت ویژه‌ای برخوردار باشد تا سلامت مردم در خطر نباشد، گفت: در این زمینه وقتی مواردی مثل وبا در کشور رخ می‌دهد نباید همه محصولات را زیر سئوال ببریم. وزارت بهداشت موظف است به جای این کار، کانون‌های تولید و یا توسعه بیماری را شناسایی و برای آن نسخه لازم را ارائه دهد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس هم‌چنین تاکید کرد:‌ این‌که وزارت بهداشت اعلام می‌کند که همه صیفی‌جات آلوده است حرف درستی نیست، چرا که با وجود این‌که باید مردم را نسبت به رعایت پیام‌های سلامت و بهداشت آگاه کرد، اما باید وضعیت تولید کنندگان را نیز در نظر گرفت.

رجایی یادآور شد در گذشته نیز وزارت بهداشت و درمان چنین برخوردی با این مسئله داشت که در آن برهه ما انتقاد جدی نسبت به این مسئله داشتیم و برخورد مناسبی نیز صورت گرفت، اکنون نیز وزارت بهداشت باید با اصلاح رویه خود کانون‌های آلودگی را شناسایی کند.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس سازمان دامپزشکی کشور
|
-
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
0
0
وزارت بهداشت می تواند با اجرای برنامه های FSMS بدون ایجاد شرایط فعلی مشکل را حل کند اساسا وزارت بهداشت نبایستی در انتهای زنجیره وارد فضا بشود ، این روشی که وزارت بهداشت در پیش گرفته است روشی .......... بوده و بنوعی ساده ترین و بدترین روشی است که می توان انجام داد ، بهتر است وزارت بهداشت به وظایف خطیر خود در انجام یک بررسی رخداد بعمل آمده حرفه ای عمل کند
نظر شما
ادامه