کد خبر: ۶۷۹۵۷

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با سفر به شهرستان برخوار با فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو و از یک و احد تولید شیر و گوشت قرمز بازدید تخصصی نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار، «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل با همراهی معاون سلامت، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی، مسئول حراست، مسئول بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل دامپزشکی استان اصفهان روز سه شنبه مورخ 14 دیماه 1400 با سفر به شهرستان برخوار با فرماندار این شهرستان دیدار و طی نشستی پیرامون موضوعات مختلف حوزه دامپزشکی به گفتگو پرداختند.

«محمد قربانی سینی» فرماندار شهرستان در این دیدار با بیان اینکه سلامت مردم متأثر از سلامت غذایی است و دامپزشکی همواره در این جهت در حال خدمت رسانی است، افزود بدون شک کوچکترین غفلت در این حوزه می تواند جامعه را دچار التهاب کند.

فرماندار برخوار آگاه سازی و اطلاع رسانی به موقع و صحیح در خصوص خدمات دامپزشکی را راه حل تأثیر گذاری بر حل مشکلات پیش رو در این بخش از جامعه دانست و خاطر نشان کرد در این راستا باید گامهای موثری برداریم.

وی در ادامه ضمن خدا قوت به مدیریت و کارکنان دامپزشکی که با وجود گستردگی فعالیت ها در این حرفه، با انرژی و بدون هیچ چشم داشتی در مسیر صیانت از سرمایه های دامی کشور و بهداشت و سلامت در جامعه تلاش می کنند، قول مساعد در جهت رفع مشکلات دامپزشکی شهرستان داده و گفت: از آنجایی که دامپزشکی از دستگاه های خدمات رسان به قشر زحمت کش جامعه می باشد، تمام تلاش و همکاری خود را با این دستگاه جهت پویایی و رشد تولیدات دامی شهرستان به کار خواهد گرفت.

در ادامه این دیدار دکتر شهرام موحدی مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان نیز با اشاره به اقدامات موثر و فعالیتهای تخصصی اداره کل دامپزشکی استان در امر پیشگیری و کنترل بیماری های دام، طیورو آبزیان و همچنین پیشگیری موفق بیماری های مشترک بین انسان و دام مانند آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اظهار داشت: با توجه به اینکه اداره کل دامپزشکی، جزو ادارات علمی و تخصصی به شمار می رود و وضعیت حال حاظر نشان دهنده کنترل گسترده و اقدامات پیشگیرانه موثر این اداره کل در امر بیماری های دامی می باشد، و این اقدامات است که موجب آرامش در حوزه دامپروری شده است، لذا از مجموعه اداره کل دامپزشکی استان قدردانی می نمایم.

وی با بیان اینکه مهمترین شرح وظایف دامپزشکی در سه محور تامین غذا و امنیت غذایی، بهداشت و سلامت عمومی جامعه و حفظ و حراست از جمعیت دام و طیور معنی پیدا می کند، به وجود بیش از 850 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و گفت دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با این بیماریها قرار دارد و تا اتفاقی در زمینه شیوع و رخداد این بیماریها در جامعه نیفتد اهمیت و حساسیت کار دامپزشکی مشخص نمی شود.

دکتر موحدی کمبود اعتبارات را مهمترین چالش پیش روی دامپزشکی عنوان و خواستار تقویت و ترمیم اعتبارات در این حوزه شد.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان در پایان ضمن تشکر از فرمانداری به جهت اشرافیت به فعالیت های دامپزشکی در منطقه از حمایت های دستگاههای مرتبط بویژه فرماندارتقدیر و تشکر کرد.

پس از این دیدار و گفتگو مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان و هیات همراه از بخش های مختلف یک واحد دامداری صنعتی در شهرستان بازدید و از نزدیک روند فعالیت و مشکلات این واحد تولیدی شیر و گوشت قرمز را مورد بررسی قرار دادند.

در پایان این بازدید و با حضور دکتر علیرضا ادیبان معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و همراهان در شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار به بررسی عملکرد این شبکه در بخش های مرتبط با مدیریت بیماری های دامی پرداختند.


نظر شما
ادامه