کد خبر: ۶۷۸۴۹

حکیم مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود از دستگیری متخلفان شکار و فروش محموله بزرگ پرندگان مهاجر در این شهرستان واقع در شرق گیلان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، «ایوب زارع» توضیح داد: در یک عملیات مشترک، ماموران یگان حفاظت محیط زیست با همراهی پلیس امنیت دامپزشکی، بهداشت و شهرداری لنگرود طی یک گشت مشترک، با بدست آوردن سرنخ هایی از یک معامله بزرگ خرید و فروش پرندگان مهاجر توانستند متخلفان را با بیش از ۲۰۰ قطعه از انواع مرغابی سانان دستگیر کنند.

وی اظهار داشت: این افراد سودجو با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

زارع از همکاری همیاران و طبیعت دوستان و همچنین تلاش ماموران حاضر در کشف و ضبط  این محموله تشکر و  اظهار امیدواری کرد: با همکاری دستگاه های امنیتی و قضایی و عموم دوستداران محیط زیست، شاهد کاهش تخلفات زیست محیطی از جمله شکار و خرید و فروش  پرندگان مهاجر باشیم.

خوتکای پرسفید بعنوان پیش قراول پرندگان مهاجر در اوایل شهریور ماه مهاجرت خود را به تالاب‌های گیلان آغاز کرد و پس از آن پرندگان مهاجر در قالب دسته های پنج و ۱۰ هزار تایی وارد تالاب های گیلان شده اند.

تالاب های سرخانگل، سیاه درویشان، پارک ملی و امیرکلایه پذیرای بیشترین پرندگان مهاجر زمستان گذران هستند.

شرایط مساعد آب و هوایی، فراوانی مواد غذایی مورد نیاز و امنیت را از دلایل فرود هزاران پرنده مهاجر شامل انواع مرغابی سانان، قو، غاز، پرستوهای دریایی و چنگرها و سایر پرندگان از ۸۱ گونه مختلف به تالاب ها و آبگیرهای گیلان است.

 

نظر شما
ادامه