کد خبر: ۶۷۲۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی استان همدان استفاده خودسرانه از مصرف آنتی بیوتیک توسط دامپروران و مرغداران را ممنوع اعلام کرد و گفت: هر آنتی بیوتیکی کارایی و تاثیر متفاوتی دارد، بنابراین اگر دامداران و مرغداران خودسرانه اقدام به شروع خوراندن آنتی بیوتیک به دام و طیور کنند، تنها مقاومت میکروبی در برابر آنتی بیوتیک‌ها را ایجاد کرده و زمان طلایی برای رفع بیماری دام و طیور را از دست می‌دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمودرضا رسولی» اظهار کرد: برای درمان بیماری‌های دامی در بحث آزمایشگاهی از میکروآنتی بیوگرام استفاده می‌شود که به تشخیص و درمان بیماری با تجویز نوع آنتی بیوتیک مورد نظر کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه اهمیت مصرف دارو و آنتی بیوتیک در حوزه دامپزشکی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: این موضوع با سلامت مردم بسیار در ارتباط بوده و در صورت عدم رعایت میزان مصرف آنتی بیوتیک‌ها در واقع این روند در سفره‌های مردم ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اکر دامدار یا مرغداری به میزان مصرف آنتی بیوتیک توجه نداشته باشد و داروها را به موقع قطع نکند این موضوع علاوه بر ایجاد مقاومت میکروبی در بدن دام به سفره جوامع انسانی نیز تسری پیدا کرده و سلامت شهروندان نیز در مورد مقاومت‌های میکروبی در برابر آنتی بیوتیک‌ها به خطر می‌افتد.

رسولی خاطرنشان کرد: مصرف آنتی بیوتیک‌ها در مرغداری‌ها تحت نظارت مسئولان فنی و ناظر فنی انجام می‌شود و حتی تجویز نوع آنتی بیوتیک نیز با تشخیص دامپزشک است.

مدی کل دامپزشکی همدان با بیان اینکه با واکسیناسیون‌های انجام شده، کاهش مصرف آنتی بیوتیک در دام را شاهد هستیم، تصریح کرد: برخی بیماری‌ها واکسن نداشته و گاهی آنتی بیوتیک‌ها برای عفونت‌های ناشی از باکتری و ویروس ایجاد شده در یک ارگان تجویز می‌شود که تمامی نکات لازم در مورد میزان مصرف، زمان قطع دارو و سایر مصادیق توسط دامپزشکان به دامداران و مرغداران ارائه می‌شود.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پاتوبیولوژیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
0
0
تحت نظارت مسوول فنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
0
0
خداییش این حرفا رو جدی میگین یا میگین بخندیم ؟!!
مسئول فنی واحد های گوشتی ..................... باز کرد در جهت مبارزه با کلینیسین های نامی کشورکه در حال گزارش واقعی فجایع صنعت طیور در جی آی اس بودند و سیاستهای ایشان در کنترل بیماریها رو برنمیتابیدند و جز صوری کردن وقایع مرغداریها و بسط ...................... و دخالت در نظام صنفی مشور و کاهش آمار وقوع بیماریها در کشور ، نیتی پشت این داستان نبود . بیش از ۹۰ درصد مسئولین فنی فعلی ، تا قبل از ............. حتی سالن مرغداری از نزدیک ندیده بودند ، حالا میخواهند برونشیت واریانت یک را از دو‌تمیز بدن !
فردا هم حتما کلینیسین های طیور مسيول فنی واحد های گاوداری خواهند شد و بجای لمپی اسکین ، گرمازدگی گزارش کنند !
کدام دستگاه نظارتی ناظر بر میلیاردها تومان هزینه های سالیانه سربار این ........ها بر سبد نیمه جان خانوار ایرانی دارد ؟!!
هزینه ها بر مبنای کدام تعرفه مورد تایید نظام و وزیر ، گرفته میشه ؟
تا کی میخواید سازمان رو دور همی اداره کنید
اقیانوسی از متخصصین در کشور حضور دارند و محل مشورت رییس سازمان ، ۱۰ نفر کارشناس فلان دفتر در سازمان هست که جز اشراف بر دستورالعمل ها هیچ اشرافی به وقایع میدان ندارند و تا ........ کار بیرون نیاد ، نمیدونن داستان چیه و تازه میرن جلسه میذارن با دانشگاه !
داستانی که همین امسال در آنگارا و …. دیدیم
دامپزشک
|
Hong Kong
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
0
0
فقط با گفتن این سخنان ما را مطمین می کنید اصلا هیچ اگاهی از فارم ها ندارید
نظر شما
ادامه