کد خبر: ۶۶۹۱۳

حکیم مهر: «بوجی» که یک سگ خیابانی است و در خیابان های استانبول زندگی می کند مدتی است که به یک سگ محبوب در میان مردم استانبول تبدیل شده است و دنبال کننده های زیادی در توییتر دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از طلا، یک سگ خیابانی به نام بوجی برای مردم استانبول حکم یک سلبریتی را پیدا کرده است. او را ممکن است هر جای شهر ببینید، در حال قدم زدن در خیابان، سوار شدن به قایق‌های مسافربری، یا در حال استراحت در قطار شهری یا مترو.

مسئول روابط با مشتریان در متروی استانبول درباره بوجی گفته است: "او می‌داند کجا برود، می‌داند کجا پیاده شود."

بوجی احتمالا حدود ۳۰ کیلومتر در روز سفر می‌کند، و از ده ها ایستگاه مترو عبور می‌کند و دست کم دو قایق مسافربری سوار می‌شود.

بوجی اولین بار در توئیتر معروف شد، وقتی مردم تصاویر بوجی و سلفی‌هایشان با او را به اشتراک گذاشتند. حالا این سگ صفحه توئیتر و اینستاگرام خودش را دارد، و دهها هزار نفر پیگیرش هستند.

کریس مک‌گرث، عکاس گتی که بوجی را یک روز تمام در خیابان‌ها دنبال کرده می‌گوید او "روح آزاده‌ای" دارد، و مدام دلش می‌خواهد "سوار وسایل حمل و نقل عمومی شود".

به گفته مک‌گرث، حالا دیگر همه او را می‌شناسند و با او برخورد کرده‌اند. برای بسیاری این سگ عضو محبوبی از جامعه است.

کارگران شهرداری نیز از بوجی مراقبت می‌کنند. آنها حدود یک ماه پیش او را برای نظافت و بررسی پزشکی بردند. مطالعات رفتارشناسی هم روی او انجام شده تا مطمئن شوند که برخورد او و انسان‌ها مشکلی برای هیچ‌کدامشان ایجاد نمی‌کند.

 

 

نظر شما
ادامه