کد خبر: ۶۶۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - با عنایت به اهمیت بحث قاچاق دام در بروز بیماریها و همچنین بررسی نحوه همکاری نیروی انتظامی با دامپزشکی در برخورد با این پدیده ، همایشی توسط اداره کل دامپزشکی  و با همکاری پلس آگاهی استان قزوین تحت عنوان مبارزه با قاچاق دام و فرآورده های خام دامی در شهرستان بوئین زهرا که بعنوان مسیر ارتباطی چند استان می باشد برگزار گردید.

در ابتدای مراسم سرهنگ امینی جانشین پلیس آگاهی استان برگزاری این همایش را جهت اطلاع پرسنل نیروی انتظامی از آخرین قوانین و مقررات قرنطینه و نحوه برخورد با محوله های قاچاق دام ضروری دانست.

 

فرماندار بوئین زهرا نیز موقعیت جغرافیایی بوئین زهرا را بعنوان مسیر عبور انواع قاچاقچیان ذکر نمودو افزود برخورد با این پدیده شوم برای دستگاههای نظارتی هزینه های زیادی داشته است ومستلزم همکاری کلیه دستگاهها می باشد .

دادستان بوئین زهرا نیز ضمن تشکر از دامپزشکی و نیروی انتظامی در برگزاری این همایش با بیان مفادی از قانون مبارزه با قاچاق دام، پیگیری دامپزشکی را بعنوان شاکی در پرونده های قاچاق ضروری دانست و اطمینان خاطر داد در صورت این پیگیری دستگاه قضایی حمایت کامل خود را از این پدیده شوم، اعلام می دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین سخنران بعدی همایش بود که تأمین غذا و امنیت غذایی را یکی ازمهمترین اولویت کشورها و یکی از شاخصهای مهم توسعه یافتگی آنها دانست.

 

به گفته وی افزایش روز افزون جمعیت، بحث تأمین غذا را دچار مشکل خواهد کرد و برای رفع این مشکل چاره ای چز افزایش تولید در واحد سطح نیست که دو راهکار اساسی وجود خواهد داشت :

1- اصلاح نژاد دام

2- کنترل و مبارزه بیماریها

بحث کنترل و مبارزه با بیماریها یکی از مشکلاتی است که بعضاً در روابط سیاسی کشورها نیز تأثیر گزار است.

دکتر سبحانعلی علوی در بخش دیگری از سخنانش افزود : حدود 50% بیماریهای دام قابل انتقال به انسان است که می تواند باعث ایجاد مخاطرات برای انسان گردد.

وی قرنطینه را بعنوان مجموعه عملیات سخت افزاری و نرم افزاری که باعث عدم انتقال جرم بیماریزا شود دانست .

 

در ادامه همایش دکتر سالاری کارشناس ارشد دفتر قرنطینه و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور توضیحاتی در خصوص شبکه یکپارچه قرنطینه و نحوه صدور مجوزهای حمل دام و فرآورده های خام دامی ارائه کرده و قزوین را به جهت قرار گرفتن در مسیر بزرگترین استانهای تولید کننده در شمال و بزرگترین بازار مصرف در جنوب(پایتخت) بعنوان گلوگاهی مهم نام برد.

سخنران بعدی همایش رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی بود که توضیحاتی را در پیرامون برخی بیماریهای مشترک بین انسان و دام ارائه نمود.

دکتر راول غلامپور اقدمی تأکید کرد که باید تولید بهداشتی داشته باشیم و شرایط نگهداری مناسب در زمینه تولید محصول بهداشتی را فراهم نماییم پس از تولید بهداشتی فرآورده های خام دامی رعایت مسائل مرتبط با قرنطینه و اخذ مجوز بهداشتی راهکاری مهم در حفظ سلامت محصول مزبور و جامعه خواهد بود.

در پایان مهندس معدنپور کارشناس مسؤول قرنطینه دامپزشکی استان قزوین نیز از زحمات پلیس آگاهی استان در ارتباط با مشارکت در برگزاری این همایش تشکر وقدردانی نمود. 

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک همکار
|
-
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
0
0
متاسفانه نیروی انتظامی در زمینه کنترل انتقال دام بسیار ضعیف عمل می کند.
زمانی که از طرف دامپزشکی منطقه ای به عنوان محدوده قرنطینه اعلام و حمل و نقل دام در آن محدود می شود؛ تنها اتفاقی که در عمل می افتد این است که ...........بیشتر می شود.
راننده ای که از مرز پاکستان تعدادی گوساله نر برای یک واحد پرواربندی آورده بود نقل می کرد که ................ تا توانسته گوساله ها را به مقصد برساند.
باید در این مورد یا تدابیر جدی اندیشیده شود و یا بطور کلی سازمان دامپزشکی هیچ گونه اطلاعیه ای در زمینه ممانعت حمل و نقل دام صادر نکند
یک آشنا
|
-
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
0
به نام خدا:دامپزشکی نه قانونا نه سازمانا متولی مبارزه با قاچاق (فراوردههاودام) نمیباشد و ظاهرا اشتباهی وارد این مقوله گردیده است . با توجه به قانون نظام دامپروری کشور وسایر قوانین جاری./ دامپزشکی صرفا تحت عنوان یک تخلف بهداشتی میتواند موضوع حمل بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی را پیگیری نماید ولا غیر
نظر شما
ادامه