کد خبر: ۶۶۵۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: دامداران ایلامی از کمبود نهاده‌های دامی و گرانی دارو انتقاد دارند و می‌گویند دخل و خرجشان با هم نمی‌خواند و دستشان خالی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «صادق» از گاوداران ایلامی گفت:  قیمت ذرت و سویا بسیار بالا رفته،البته جدا از قیمت بالا کمبود علوفه نیز بیداد می‌کند. در کل بهتر است اینطور بگویم که دخل و خرجمان با هم همخوانی ندارد و همین باعث شد با۳۰۰میلیون بدهی ورشکست شوم و برای جبران بدهی‌ها مجبور به فروختن دام ها شده‌ام.

وی گفت: در مدت۲۴سالی که در این گاوداری فعالیت داشتم آن طور که باید از طرف مسئولین مربوطه حمایت نشده‌ایم که اینجا باید بگویم وام‌های با بهره بالا خود یکی از عوامل ورشکست‌شدن بنده بود.

این گاودار ایلامی تصریح کرد: در سهمیه‌ای که به دامداران می‌دهند، دقت و توجه بیشتری شود برای همین است به کمبود،گرانی و بی‌کیفیت بودن علوفه و مواد تغذیه‌ای دامها باید توجه بیشتری شود.این را هم راجع به کیفیت بگویم که دادن کنسانتره و اضافه کردن آن به علوفه دردی را دوا نمی‌کند.این کاه بی‌ارزش از نظر تغذیه‌ای واقعا باید با این قیمت به فروش برسد؟

«عزیزاله» دامدار دیگر نیز اظهار کرد: علاوه بر کمبود علوفه و گرانی آن مخصوصا یونجه مشکل دیگر کمبود و گرانی دارو و چند برابر شدن قیمت داروها نسبت به سال گذشته است.

وی گفت: واکسینه نشدن در مقابل تمام بیماری‌ها همچون سال‌های گذشته خصوصا واکسینه نشدن در مقابل بیماری تب‌برفکی یکی دیگر از دردهای این دامدار بود.

وی تصریح کرد: قیمت داروی تب برفکی نسبت به سال گذشته چندین برابر شده است،این درحالی بود که سال‌های گذشته به طور رایگان دام‌هایمان در مقابل این بیماری خطرناک واکسینه می‌شدند.

«همت‌» ، دیگر دامدار ایلامی از چند برابر شدن قیمت دارو ها نسبت به سال قبل و کمبود دارو انتقاد کرد و گفت: از صبح تا شب در حال دوندگی هستیم و سرانجام شب دست خالی و با بدهی نه چندان کم به خانه بر می‌گردم.

«دکتر پورنجف» مدیر دامپزشکی استان ایلام در زمینه کمبود دارو گفت: تحریم‌ها در عرصه دارو به شدت بیداد می‌کند و این باعث گرانی و کمبود دارو شده است.

«درخشنده رحیمی» معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز اظهار کرد:کمبود و گرانی محصولات تغذیه‌ایی دام یک مشکل کشوری است و همه دامداران کشور با آن دست و پنجه نرم نمی‌کند.

وی  قیمت گذاری‌ها و کیفیت را هم یک مشکل کشوری اعلام کرد و گفت:تمام استان‌های کشور با این مشکلات مواجه هستند.

«مجتبی شیرخانی» مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام گفت:۱۰هزار تن جو با قیمت ۲هزار و ۱۰۰و۸هزار تن ذرت با قیمت ۲هزار ۲۰۰تومان و۱۲هزار تن با قیمت۳هزار و۷۰۰تومان به بهره بردارانی که به ما معرفی شده اند در شش ماه اول امسال تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه انبارها لبریز از نهاده‌های دامی است و هیچ گونه کمبودی وجود ندارد، از دامداران خواست برای دریافت نهاده‌های دامی با قیمت مصوب، پس از طی مراحل قانونی اقدام کنند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Turkiye
|
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
0
0
وقتی سازمان با ایجاد انحصار جلو واردات را می بندد زالو صفتان داخلی به جان مردم می افتند
ناشناس
|
France
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
0
1
من هم فکر می کردم کمبود دارو و غذا اثرات تحریم است نا اینکه در سفر اخیر برای اربعین حسینی دیدم شاید دلیل صادرات زیاد باشد. بنده در سفر زیارت اربعین به چشم خودم در داروخانه‌ها عراق دیدم که انسولین قلمی دانمارکی که تولید ایران است در داروخانه‌های شهرهای مختلف عراق فراوان یافت می شد ولی الان شما برو ببین با چندتا منت بهت یک قلم انسولین در داروخانه‌های ایران می دهند؟ فقط انسولین نیست که، قرصهای کلاوموکس، قرص آسپرین، شربت اکسپکتورانت، حتی قرص ترامادول و غیره با نوشته فارسی و نام شرکت وارد کننده به ایران در آنجا به فروش می رسد، کی صادر کرده؟ معلوم نیست. مواد غذایی همین طور، اکثرأ از سیب زمینی گرفته تا هندوانه تا پرتقال و انار تا برنج شمال تا خشکبار‌مثل پسته و انجیر و کشمش و زعفران و غیره در همه فروشگاههای شهرهای مختلف عراق پیدا میشه. به نظر من صادرات بی حد و حسر دارو و مواد غذایی باعث کمبود شده.
نظر شما
ادامه