کد خبر: ۶۶۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد: در پنج ماهه‌ی ابتدای امسال، تولید شیر کاهش یافته اما هیچ واحد دامداری تعطیل نشده است.

این در حالی است که به تازگی رئیس انجمن صنفی گاوداران استان تهران از تعطیل شدن بالغ بر 50% واحدهای دامی استان تهران خبر داده بود.

طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر با توجه به مشکلات دامداری‌ها از جمله خشکسالی در بعضی استان‌ها، افزایش قیمت جهانی علوفه و نهاده‌های دامی، بدهی دامداران به سیستم بانکی، قطع یارانه‌ی شیر خانوار و عدم پرداخت مطالبات دامداران در پنج ماهه‌ی ابتدای سال جاری تولید شیر کاهش داشته اما با پیگیری و بررسی‌های انجام شده هیچ‌ واحد دامداری تعطیل نشده است.

برای کمک به دامداران و تولید‌کنندگان شیر و گوشت اقداماتی توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام‌شده است:

تعیین تکلیف بدهی دامداران به بانک کشاورزی در راستای اجرای بند 28 قانون بودجه سال 1390 مبنی بر تقسیط پنج‌ ساله بدهی واحد‌های تولیدی کشاورزی که در بازپرداخت بدهی‌های خود دچار مشکل شده‌اند.

تامین و پرداخت 320 میلیارد ریال از محل اعتبارات کمک‌های فنی اعتباری معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورز بابت بخشودگی سود مطالبات غیرجاری و سود مطالبات سررسیده شده گاوداری‌های شیری، با تفاهم انجام شده با بانک کشاورزی بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای بدهی گاوداران به مدت پنج سال تقسیط می‌گردد.

پیگیری و تصویب مبلغ دو هزار و 500 میلیارد ریال وجوه اداره شده در ستاد هدفمند‌شدن یارانه‌ها از محل اعتبارات سازمان هدفمند‌شدن یارانه‌ها به صورت وجوه اداره‌شده «وام ارزان‌قیمت» برای خرید علوفه از طریق صندوق حمایت از دامپروری و تولیدات دامی.

طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی با اقدامات انجام شده و پیگیری سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، در شش ماهه‌ی دوم سال شاهد افزایش تولید و رفع نگرانی تولید‌کنندگان خواهیم بود.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
0
0
در شرایط فعلی تنها از طریق خرده فروشی و یا عرضه مستقیم شیر و محصولات لبنی به مردم امکان گذر از شرایط حاکم بر بازار وجود دارد و کارخانه هایی که عمری با یارانه دولت سود های هنگفت به جیب میزدند باید در شرایط فعلی تعطیل بشوند تا صنعت دامداری حفظ شود.
نظر شما
ادامه