کد خبر: ۶۶۰۰۵

حکیم مهر:‌ رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: پیرو گزارش های مردمی مبنی بر کشتار غیر مجاز در یکی از قصابی های شهر دزفول بدون رعایت نکات بهداشتی و شرایط کاملا غیر بهداشتی کارشناسان این اداره با همکاری نیروی انتظامی در محل حضور یافته و تعداد 30 لاشه گوسفندی را که خارج از ضوابط و دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور کشتار گردیده بود ضبط و به سردخانه کشتارگاه شهرداری منتقل گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «دکتر محسن ورجاوند» در ادامه بیان کرد: در همان محل برای قصاب مختلف با حضور مامورین نیروی انتظامی پرونده قضایی تشکیل و برای رسیدگی به مرجع قضایی معرفی گریدد.

ورجاوند با اشاره به اینکه کشتارگاه دام شهرداری در تمام طول شبانه روز آماده ارائه خدمات به شهروندان است گفت: با توجه با برنامه ریزی و هماهنگی های بین بخشی صورت گرفته کشتارگاه دام نسبت به انجام کشتار اضطراری در تمام طول هفته و بصورت شبانه روزی با حضور کارشناسان اداره  نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی دزفول آ[ماده ارائه خدمات به شهروندان عزیز و گرامی می باشد. 

رئیس اداره دامپزشکی دزفول ضمن هشدار جدی به متخلفان عرضه کشتارغیرمجاز افزود: با سودجویانی که بخواهند سلامت شهروندان را با عرضه کشتار غیرمجاز به خطر بیاندازند مطابق قانون و مراجع قضایی با آنها برخورد خواهدشد.

«محسن ورجاوند» اظهار کرد: بازرسین دامپزشکی اداره دزفول در تمامی خطوط  کشتارگاههای طیور و دام شهرستان حضور فعال دارند و نسبت به لاشه های استحصالی مطابق با دستور العمل های  اداره  نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی نظارت کامل صورت می پذیرد تا محصول نهائی در راستای امنیت غذایی و بهداشتی جامعه فاقد هرگونه آلودگب و بیماری تامینن گردد.

ورجاوند همچنین بر لزوم توجه بیشتر شهروندان بر فرآورده های خام دامی مصرفی تاکید کرد و گفت: ممهور بودن فرآورده های خام دامی به مهر و لیبل دامپزشکی تاییدی بر سلامتی فرآورده های مذکور است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد و شهروندان از خرید کشتار غیرمجاز با توجه به مخاطرات جدی که علیه سلامت آنها دارد خودداری کرده و حتما فرآورده های خام دامی، مورد نیاز خود را از مراکز معتبر، مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

 
نظر شما
ادامه