کد خبر: ۶۵۷۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: استفاده از آنتی بیوتیک مجاز در مراحل رشد مرغ یکی از دلایل نگرانی مردم در استفاده از این گوشت است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر اصغر زاده» مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: باور عمومی مردم بر این است که مرغ‌های موجود در بازار با تزریق هورمون و آنتی بیوتیک‌های مضر به رشد و مرحله کشتار می‌رسند که این باور غلط است.

او افزود: در مراحل رشد مرغ هیچگونه هورمونی استفاده نمی‌شود و تنها درصدی آنتی بیوتیک تحت عنوان آنتی بیوتیک مجاز استفاده می‌شود که هیچگونه مشکلی ایجاد نمی‌کند.

اصغرزاده با اشاره به اینکه از اسفند پارسال بیش از ۴۰۰ واحد تست آنتی بیوتیک انجام شده گفت: به طور مستمر از تمام واحد‌های مرغداری تست‌های آنتی بیوتیک گرفته می‌شود که بیشتر از حد مجاز، به مرغ‌ها آنتی بیوتیک تزریق نشده باشد و سپس وارد چرخه کشتار می شوند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: مرغ سبز موجود در بازار به دلیل استفاده نشدن از هیچ نوع آنتی بیوتیکی حتی نوع مجاز و وجود حساسیت‌های بالای بهداشتی در تولیدشان از سالم‌ترین نوع مرغ‌ها محسوب می شود.

او اظهار کرد: تولید مرغ سبز برای مرغداری‌ها هزینه‌، تلفات و  استرس کمتری دارد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Luxembourg
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
0
اصغرزاده با اشاره به اینکه از اسفند پارسال بیش از ۴۰۰ واحد تست آنتی بیوتیک انجام شده گفت: به طور مستمر از تمام واحد‌های مرغداری تست‌های آنتی بیوتیک گرفته می‌شود که بیشتر از حد مجاز، به مرغ‌ها آنتی بیوتیک تزریق نشده باشد و سپس وارد چرخه کشتار می شوند.

آنتی بیوتیک تزریق نشده باشد؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
0
خدا شاهده آدم چه چیزایی میشنوه. حالا شاید در استان شما این کار انجام شده اما فکر نکنم جای دیگری تستی قبل از کشتار بگیرن.
ضمنا مگر هنوز مرغ سبز داریم؟ مگر قرار نشد مرغ سبز حذف شه مگر گرید بندی انجام شده.
دامپزشک
|
United States of America
|
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
0
0
با سلام در استان خراسان جنوبی قبل از کشتار از مرغداری ها تست انتی بیوتیک گرفته میشه تستش اگه منفی شد اجازه کشتار داده میشه به نظرم این طرح باید تو کل کشور اجرا بشه. طرحه کاربردی و مهمی هستش. حداقل انتی بیوتیک به خورد مردم نمیدیم.
نظر شما
ادامه