کد خبر: ۶۵۵۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: «دکتر سعیده رزبان» مسئول امور پژوهشی اداره کل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد: تحلیل زنجیره ارزش یک مولفه ضروری در تحلیل خطر و طراحی استراتژی مدیریت بیماری ها می باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، وی گفت: کنترل بیماری های حیوانات و پیش گیری از آنها باید علمی، عملی، مقرون به صرفه و مورد پذیرش تمام افراد مرتبط باشد.

دکتر رزبان گفت: انتشار بیماری های حیوانات علاوه بر عوامل کلاسیک مانند میزان دفع عامل بیماری زا و احتمال مواجهه، تحت تاثیر محرک های اقتصادی پرورش حیوانات نیز قرار می گیرد.

مسئول امور پژوهشی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در این رابطه افزود: علاوه بر شناخت اپیدمیولوژی بیماری ها به شکل کلاسیک و تحلیل خطر بیماری ها، باید عوامل اقتصادی موثر بر شیوه های پرورش حیوانات از جمله سیستم تولید، چگونگی عملکرد و تصمیم گیری ذینفعان در مواجهه با خطرات مرتبط با انتشار بیماری ها نیز مورد توجه قرار گیرد و تحلیل زنجیره ارزش نیزاجرایی گردد.

وی که به تازگی مطلبی تحت عنوان «مدیریت خطر بیماری های حیوانات از رهیافت زنجیره ارزش» ترجمه نموده است، گفت: در این مطلب که به شکل راهنمای عملی ارائه شده است، اهمیت رهیافت زنجیره ارزش، تحلیل خطر، تحلیل زنجیره ارزش، طراحی استراتژی کنترل بیماری ها و نمونه های فرضی و عملی از این رهیافت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

دکتر رزبان افزود: در این مطلب نشان داده می شود که چگونه اجزا تحلیل زنجیره ارزش و تحلیل خطر ترکیب می شوند تا یک چارچوب کاربری، موثر و مقرون به صرفه برای برنامه ریزی اقدامات کنترل و پیش گیری بیماری ها به دست آید.

برای مشاهده مطلب فوق کلیک نمایید.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر کیانی
|
United States of America
|
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
احسنت و خداقوت به خانم دکتر رزبان
دامپزشک با اخلاق و با سواد اداره کل دامپزشکی کرمان
موفق و سربلند باشید
همکار در یکی از استان ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
اقدام ارزشمندی است.
دست مریزاد می گویم خدمت خانم دکتر رزبان‌.

این کارها باعث می شود همکاران با اصول علمی و آپدیت‌ و معتبر آشنا شوند.
هر استان یک مطلب اینگونه را آماده کند.و روابط عمومی سازمان هم آنرا جمعبندی و انتشار دهد چه مجموعه ای خواهد شد.
همکاران استان خوزستان هم دو سه تا مطلب خوبی را از سایت جهانی بهداشت دام ترجمه کرده اند که آنها هم ارزش مطالعه را دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
0
احسنت. فعالیت های علمی سطح بالا در دامپزشکان دولتی بسیار جذاب و مورد نیاز است. بماند که بخاطر سال ها بی تدبیری و پرداخت ناچیز ترین و کمترین حقوق این مملکت به این قشر فرهیخته، اکثرا مایوس و بی انگیزه شده اند. شاید با اعمال تسری ۱۰۰ درصدی کمی اوضاع متفاوت شود
نظر شما
ادامه