کد خبر: ۶۵۵۳۹

حکیم مهر: عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: به دلیل عدم ارائه تسهیلات با قیمت مناسب به منظور تامین سرمایه در گردش در استان مازندران حدود ۲۰۰واحد مرغداری تعطیل شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «منصورعلی زارعی کیاپی» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص نظارت بر توزیع گوشت مرغ در بازار و دو نرخی بودن این محصول، گفت: میزان تولید گوشت مرغ تا درب کشتارگاه کاملا کنترل شده است و درحال حاضر امکان تخلف برای مرغداران وجود ندارد.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه کشتارگاه و بازار گوشت مرغ نظارتی وجود ندارد، ادامه داد: فشارهایی که بر تولیدکنندگان در زمینه تامین نهاده‌ها و جوجه یک روزه وارد شد باعث شد تا برخی از مرغداران جوجه ریزی نکنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر مرغداران نتواند یک دوره جوجه ریزی کنند اثرات آن تا 3 ماه مشهود است، عنوان کرد: در مقطعی از زمان به مرغداران اجازه داده شد تا 10 درصد از مرغ تولیدی خود را با قیمت آزاد در بازار عرضه کنند اگر تولیدکننده‌ای در این زمینه مرتکب تخلف می‌شد برای یک دوره جوجه یک روزه این واحد متخلف را تامین نمی‌کردند.

زارعی با بیان اینکه به دلیل عدم ارائه تسهیلات با قیمت مناسب به منظور تامین سرمایه در گردش در استان مازندران حدود 200 واحد مرغداری تعطیل شده است زیرا مرغداران با توجه به افزایش قیمت جوجه یک روزه سرمایه‌ای برای جوجه ریزی ندارند، گفت: اگر ارز تخصیص یافته به واردات مرغ در قالب تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مرغداران قرار می‌گرفت می‌توانند مرغ کشور را تامین کنند، سیاست‌های غلط اعمال شده در صنعت پرورش مرغ فشار اصلی را بر تولیدکننده وارد کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: اشکالات موجود در بازار گوشت مرغ به واسطه عملکرد مرغداران نیست بلکه سیاست‌های غلط حمایتی و تنظیم بازاری باعث بروز این معضل شده است.

 

نظر شما
ادامه