کد خبر: ۶۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
رجایی : مباحث مطرح شده در خصوص الحاق سازمان دامپزشکی کشور به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بخش کشاورزی آسیب جدی وارد خواهد کرد...
DSC_0427

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: نه تنها انحلال سازمان دامپزشکی کشور در قانون بهره‌وری محصولات کشاورزی مطرح نیست، بلکه این سازمان در جایگاه واقعی خودش قرار خواهد گرفت.

عباس رجایی در نشست خبری اولین کنگره بین‌المللی صنعت مرغداری ایران و کشور همسایه، اظهار کرد: در طرح بهره‌وری افزایش محصولات کشاورزی تنها بخش‌های تصدی‎گری بخش کشاورزی و در قالب اصل 44 قانون اساسی واگذار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سه سازمان دامپزشکی، حفظ نباتات و جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در قانون طرح بهره‌وری محصولات کشاورزی به عنوان سازمان‎های مستقل نقش حاکمیتی خود را ایفا خواهند نمود، تصریح کرد: مباحث مطرح شده در خصوص الحاق سازمان دامپزشکی کشور به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بخش کشاورزی آسیب جدی وارد خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که نوسانات قیمت مرغ و تخم را به خودی‎ خود مذموم نمی‏دانیم، عنوان کرد: قیمت مرغ و تخم مرغ در کشور تابع عرضه و تقاضاست.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قوانین کشور در جهت ضد دامپینگ است و دامپینگ را در تجارت ممنوع کرده‎ایم، لذا در راستای سالم‎سازی برنامه‌های کشور به دنبال هدفمندکردن یارانه‎ها می‎باشیم.

رجایی در ادامه تاکید کرد: برای کاهش قیمت تمام شده در واحدهای مرغداری باید یارانه‌ها و تسهیلات اعطایی به تولید کنندگان مرغ و تخم‌مرغ پرداخت شود، به طوری که در این راستا و براساس قانون بهره‌وری محصولات کشاورزی دولت مکلف است که به محصولات اساسی و راهبردی بخش کشاورزی یارانه پرداخت نماید.

وی با اشاره به اینکه در قانون نظام جامع دامپروری، بخش دام و طیور مشمول استاندارد اجباری شده‎اند، افزود: بر اساس قوانین برنامه چهارم و طرح افزایش بهره‎وری محصولات کشاورزی استانداردهای اجباری تولید تعریف شده است.

وی ادامه داد: هدف‏گذاری کشور، تولید حدود 300 میلیون تن محصول کشاورزی است که باید در زیر بخش دام و طیور به تبعیت از این موضوع تنوع تولید داشته باشد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: 70 درصد واحدهای مرغداری کشور شرایط خوب را برای تولید مرغ ندارند که باید برای افزایش بهره‎وری واحدهای فوق را بازسازی کنیم.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گلچين
|
-
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۷/۲۶
0
0
با سلام.سخنهاي رئيس كمسيون كشاورزي فاقد دليل منطقي ميباشد و صرف جمله ي الحاق سازمان دامپزشكي به وزارت بهداشت به كشاورزي آسيب مي رساند بي ارزش ميباشد.در ضمن سلامت جامعه بر سلامت در وزارت كشاورزي ارجعيت دارد.
ناصر علیدادی
|
-
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۲۷
0
0

به نام خدا

ضمن تشکر فراوان از جناب آقای مهندس عباس رجایی به دلیل دلسوزی شان برای بخش کشاورزی که همگان در این موضوع با ایشان هم عقیده هستیم می خواستم عرض کنم تشکیلات دولتی سازمان دامپزشکی کار طبابت را بر عهده ندارد و بخش خصوصی است که این مسئولیت خطیر را انجام می دهد. آنچه که این سازمان بسیار حیاتی و ارزشمند متولی آن است اساسا به بعد برنامه ریزی علمی و نظارتی آن بر می گردد. بعدی که جنبه بهداشتی آن یک غلبه مشهود را نشان می دهد. اتفاقا با فعالیت سازمان دامپزشکی به صورت یک کلیت مستقل در چهار چوب وزارت بهداشت، این امکان فراهم می شود که با استفاده از بودجه و اعتبارات بهداشتی کشور بهتر بتوان اعتبارات مورد نیاز غرامت های بهداشتی را برای پرداخت به دام پروران عزیز فراهم کرد.
تحولات مربوط به جنون گاوی در سطح اتحادیه اروپا این واقعیت تلخ را مشخص کرد که سازمان دامپزشکی در چهارچوب کشاورزی نمی تواند آن بالندگی خود را در جهت حمایت از بازار مصرف تولیدات دامپروران پیدا کند و به همین دلیل کمیسیون اروپا امور دامپزشکی را در چهار چوب مدیریت کل بهداشت و مصرف کنندگان اتحادیه اروپا قرار داد و آن را از کشاورزی منفک کرد.
ضمن اینکه تجربه درازمدت تاریخی فعالیت سازمان دامپزشکی ایران در چهارچوب کشاورزی نشان می دهد موانع متعددی در وزارت کشاورزی باعث نارضایتی دکتران دامپزشک به جهت عدم امکان انجام وظایف و رسالت های سازمان دامپزشکی می شود و هم اکنون اگر نگوییم همه حداقل قشر قابل توجهی از دکتران دامپزشک خواهان پیوستن سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت جهت حفظ منافع دامپروران عزیر این قشر تلاشگر و زحمت کش هستند.
از طرف دیگر کمیسیون های محترم اجتماعی و بهداشت و درمان هر دو الحاق را با توجه مصالح کلان اجتماعی و بهداشتی مملکت تصویب کرده اند. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز بنا بر مصاحبه یکی از مسئولان بالای آن از این بابت اظهار رضایت کرده اند. لذا به نظر می رسد جهت حفظ منافع دامپروران و بهداشت کلیه مردم لازم است که هر چه سریع تر الحاق سازمان دامپزشکی به صورت یک ساختار مستقل د ر زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام پذیرد.

انشاء الله

دکتر ناصر علیدادی

دوشنبه 27/07/1388
مهدی عبداللهی
|
-
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۳
0
0
باتشکر از آقای مهندس رجایی به نظر اینجانب بهتراست که چنین تصمیم گیری درباره ی الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت توسط متصدیان بخش دامپزشکی به مشورت گذاشته وخود تصمیم به چنین امری بگیرند اینجانب بعنوان یک دانشجوی رشته دامپزشکی ازهرنظری چنین تصمیمی را یک امر مثبت در بهبود بخش دامپزشکی و بهداشت میدانم .
نظر شما
ادامه