کد خبر: ۶۵۰۴۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
دیدار مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس:
سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: در بیشتر مواقع مشاهده می‌شود خدمت‌رسانی دامپزشکی پیشگام‌تر از ابلاغ بخشنامه‌هاست ...

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با سفر به شهرستان شهرضا با نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و همکاران شبکه دامپزشکی دیدار و از یک کارخانه مکمل سازی دام و طیور و یک واحد داروسازی بازدید نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل با همراهی مشاور و مسئول هماهنگی امور شهرستان ها، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی، رئیس اداره تشخیص و درمان، مسئول حراست و مسئول روابط عمومی با سفر به شهرستان شهرضا ابتدا با نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون موضوعات مهم دامپزشکی استان به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

دکتر موحدی در دیدار با «سمیه محمودی» نماینده مردم شریف شهرستان های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای از تاریخچه نزدیک به یک قرنی ساختار نوین دامپزشکی در ایران سخن گفت و اهم وظایف سازمان دامپزشکی کشور در زمینه های تأمین بهداشت، سلامت و فراهم کردن رفاه دام، کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی.، تأمین و تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های پروتئینی دامی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام، فراهم کردن شرایط ورود به بازارهای جهانی، توسعه پایدار و سرمایه گذاری در بخش دام و... را به اختصار تشریح نمود.

وی گزارشی از عملکرد دامپزشکی استان در امر پیشگیری از بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام ارائه و افزود: سالیانه بیش از 14 میلیون نوبت سر واکسیناسیون دام سبک و سنگین، تزریق بیش از 660 میلیون دز واکسن طیور، خونگیری از 200 هزار راس دام جهت تشخیص بیماری بروسلوز و... تنها بخشی از زحمات مدافعان گمنام عرصه سلامت و بهداشت جامعه در سطح استان می باشد.

وی به نقش دامپزشکی و مقررات بین المللی صادرات فرآورده های لبنی در سراسر جهان اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته با نظارت کارشناسان دامپزشکی استان بیش از 34 میلیون کیلوگرم انواع فرآورده ای که صدور گواهی بهداشتی آن منحصرا با سازمان دامپزشکی کشور است،  از استان اصفهان به بیش از 24 کشور جهان صادر شده است که این میزان 47 میلیون دلار ارزآوری به همراه داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان به مشکلات عدیده سال های قبل دست و پنجه نرم کردن با ویروس آنفلوانزای فوق پرندگان در حوزه دامپزشکی اشاره و با بیان گلایه از برخی ناملایمات اذعان داشت: با همه گیری ویروس کرونا، در حال حاضر اطلاعات عمومی مردم از ویروس ها و ضرورت رعایت فاصله ها و پرهیز از تراکم بسیار بیشتر شده است و این موضوع کمک شایانی به موضوع شناخت بیماری های ویروسی و اهمیت پیشگیری حوزه دامپزشکی در جامعه نموده است.

وی رسالت دامپزشکی را صیانت از سلامت عمومی جامعه عنوان و در بخشی دیگر به عدم کمبود در تامین فرآورده های سالم و بهداشتی نظیر گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و... در آغازین روزهای شیوع ویروس منحوس کرونا تا کنون به ویژه تامین نیاز بیمارستان ها و دیگر مراکز درمانی اشاره و از زحمات تمامی مدافعان گمنام سلامت در حوزه دامپزشکی، که علیرغم برقراری برخی محدودیت ها، ملزم به حضور در محل کار و اجرای نظارت ها بودند تشکر و قدردانی و برای همکاران عزیز حوزه دامپزشکی کشور که در راه سلامت مردم جان خویش را تقدیم نمودند، از درگاه خداوند متعال، طلب غفران الهی نمود.

دکتر موحدی با اشاره مهم ترین مشکلات پیش روی دامپزشکی استان نظیر مشکلات اعتباری، نیروی انسانی و خودروهای عملیاتی اذعان داشت: به عنوان نمونه در صورتی که اعتبار خرید واکسن های دامی در مهلت مقرر تامین نگردد، زمان طلایی اجرای عملیات واکسیناسیون در امر پیشگیری و صیانت از سلامت دام ها از دست می رود.

مدیرکل دامپزشکی با اشاره به اینکه اکیپ های واکسیناسیون و متخصصین حوزه دامپزشکی خدمات شبانه روزی خود را در محل های مختلف نظیر چادرهای عشایر، دامداری ها، مرغداری ها، زنبورستان ها، مزارع پرورش آبزیان و... ارائه می دهند و در بیشتر مواقع می بایست از مسیرهای کوهستانی و سخت عبور کنند، خاطر نشان ساخت: خودروهای استیجاری نیاز ما را بر طرف نمی کند و ما به شدت نیازمند خودروهای عملیاتی (وانت) در سطح شهرستان های 24 گانه استان پهناور اصفهان می باشیم.

دکتر موحدی به طرح تحول نظام سلامت کشور اشاره و با توجه به وظایف بهداشتی و درمانی دامپزشکی در سطح جامعه نظیر خط مقدم مقابله با بیماری های خطرناک مشترک بین انسان و حیوان اشاره و تصریح کرد : علیرغم اقدامات موثر دامپزشکی در کاهش بستری های تخت های بیمارستانی، متاسفانه کارکنان خدوم دامپزشکی از مزایای دیگر کارکنان بهداشت و درمان کشور بی بهره هستند.

در ادامه «دکتر حمید رئیس زاده» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا گزارشی از عملکرد دامپزشکی در سطح شهرستان ارائه و از همراهی و حمایت های بی دریغ نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی با دامپزشکی در جهت ارتقاء سطح خدمت رسانی ها تشکر و قدردانی نمود.

وی به اصلی ترین مشکلات شبکه دامپزشکی شهرستان نظیر کمبود اعتبارات، خودروی عملیاتی و مشکلات جبران خدمات کارکنان و ... اشاره و با توجه به عشایر پذیر بودن شهرستان، حمایت بیشتر از اقدامات دامپزشکی در خدمات رسانی به جامعه هدف به ویژه دامداران عزیز و پرتلاش را خواستار شد.

سپس «سمیه محمودی» نماینده مردم شریف شهرستان های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ضمن خیر مقدم به مدیرکل دامپزشکی استان و همراهان، پیرامون آشنایی با وظایف خطیر دامپزشکی در جلسات مختلف و بازدید های میدانی در معیت کارشناسان دامپزشکی سخن گفت.

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در بیشتر مواقع مشاهده می شود خدمت رسانی دامپزشکی پیشگام تر از ابلاغ بخش نامه هاست که این که این نشان از روجیه جهادی و ایثارگری کارکنان این بخش از بدنه دولت است.

وی به اهمیت پیشگیری از بیماری ها قبل از درمان اشاره و پیرو گزارش ارائه شده، از زحمات مدیرکل و تمامی کارکنان دامپزشکی استان در صیانت از سلامت شهروندان تشکر و قدردانی نمود.

نماینده مردم شریف شهرستان شهرضا در مجلس شورای اسلامی به ارزیابی عملکرد مدیران این شهرستان اشاره و از دکتر رئیس زاده و کارکنان تحت مدیریت وی، به واسطه خدمت رسانی خالصانه، صادقانه و برتر در سالیان اخیر به صورت ویژه تشکر و قدردانی نمود.

محمودی به مشکلات مطرح شده از سوی مدیرکل دامپزشکی استان پیش روی تحقق اهداف سازمانی اشاره و با بیان قول مساعدت و پیگیری موارد، خاطرنشان کرد: صدای شما در مجلس شورای اسلامی خواهم بود.

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان به گستردگی وظایف دامپزشکی در جامعه امروزی اشاره و خاطرنشان کرد: ضرورت آشنایی عموم با وظایف دامپزشکی بیشتر از گذشته احساس می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان و همراهان پس از این دیدار با حضور در محل فرمانداری شهرستان شهرضا، با «نصر اسدی» فرماندار دیدار و پیرامون اهداف سازمانی و دغدغه های دامپزشکی در سطح استان و شهرستان به گفتگو پرداختند.

دکتر موحدی با حضور در محل شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا ضمن عرض خداقوت به کارکنان این شبکه، در یک فضای صمیمی با همکاران خود به گفتگو پرداخت و مشکلات آنان در حوزه های مختلف را شنید و بر پیگیری و رفع آنان در حد امکان تاکید نمود.

بازدید میدانی از خط تولید یک کارخانه مکمل سازی دام و طیور در شهرک صنعتی سپهرآباد و خط تولید یک کارخانه داروسازی انسانی و دامی در شهرک صنعتی رازی شهرستان شهرضا و گفتگوی صمیمانه با مدیریت مجموعه ها و مسئولین فنی دامپزشکی و پیگیری موارد مطرح شده تا حصول نتیجه، پایان بخش برنامه های سفر یک روزه مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان و مسئولین همراه به شهرستان شهرضا بود.

شایان ذکر است شهرستان شهرضا در فاصله حدود 80 کیلومتری جنوب مرکز استان قرار دارد.

 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
همکار بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
4
1
درود بر آقای دکتر موحدی. انصافا ایشان صدای دامپزشکی هستند. خداقوت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
3
3
نماینده ای که حاضر نمیشه با مدیر کل استان در یک ردیف بشینه، به نظرتون میشه روی صحبتهاش حساب کرد؟!!
مسول فنی اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
0
5
اصفهان که خودش ۸ نفر نماینده داره چرا شهرضا؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
0
3
این نماینده ها هم وارد هر ارگانی میشن برای خالی نبودن عریضه فرمایشی میکنن ولی در عمل هیچ اتفاقی نمیفته در همین حکیم مهر تاحالا شاهد موارد مختلف از رابزنی مدیران کل با نماینده هاشون بودیم ولی چی شد؟ هیچ اتفاقی نیفتاد همش وعده های توخالی
م از ......
|
Germany
|
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
0
2
کاش مدیر کل موقع سفرهای شهرستانی چند دقیقه با همکاران بصورت تکی صحبت میکرد شاید حرفهایی واسه گفتن باشه ک در حضور بقیه نشه گفت
با تشکر از حکیم مهر ک مدافع دامپزشکی هست
نظر شما
ادامه