کد خبر: ۶۴۵۸

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی قزوین و قم

 

گزینش ذابحین حرفه ای حج تمتع سال 1390در کشتارگاه دشت بره قزوین

 

آزمون عملی ذابحان حرفه ای حج تمتع با حضور مسئولین ذیربط ،بازرسان،ذابحین مجرب وحضور 51نفر داوطلب از استانهای آذربایجان شرقی،همدان،زنجان،گیلان و قزوین در محل کشتارگاه صنعتی دشت بره استان قزوین برگزار شد.

آزمون و گزینش ذابحان با حضور حجه الاسلام حسینی کهدویی بعنوان ناظر شرعی، اسداللهی مسئول طرح قربانی ودو تن از ذابحین مجرب استان در محل کشتارگاه صنعتی دشت بره قزوین برگزار شد.

بر اساس این گزارش این اولین آزمون برگزار شده در استان قزوین است که منتخبین پس از تکمیل مراحل اداری بعنوان ذابح برگزیده به حج تمتع مشرف خواهند شد.

 با توجه به حساسیت عمل قربانی که یکی از اعمال واجب در حج تمتع است، هر ساله تقریباً 95نفر از کل شرکت کنندگان، پس از قبولی در تمام مراحل آزمون، بعنوان ذابح در موسم حج تمتع به کشور عربستان مشرف خواهند شد تا اعمال قربانی حاجیان را به نیابت از ایشان انجام دهند.

پایگاه اطلاع رسانی دامپزشکی قزوین همچنین نوشت : دکتر حمیدزینالی ازکارشناسان اداره کل دامپزشکی استان قزوین که خود یکی از مدیران با اخلاق و خدوم حج تمتع می باشند در تحقق این امر و برگزاری هرچه بهتر این آزمون ما را یاری نمودند که جا دارد بدینوسیله کمال تشکر و امتنان را از ایشان اعلام نمائیم.

 

----------------------------------

 

نظارت اداره مبارزه با بیماریهای طیور استان قم بر واحدهای مرغداری


کارشناسان طیور دامپزشکی قم طی هفته گذشته 149مورد بازدید از مرغداریهای استان به عمل آوردند. 
طی هفته گذشته علاوه بر 149مورد بازدید فعال و غیرفعال از مرغداریهای استان نسبت به کالبدگشایی طیور و انجام 236مورد نمونه گیری خون و 302 مورد آزمایشات سرولوژیک بر روی نمونه های انجام شده صورت گرفته است.

 


 

نظر شما
ادامه