کد خبر: ۶۴۴۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
امیدواریم با راه یابی تعدادی از همکاران خوش فکر و دلسوز به مجلس قانونگذاری بتوانیم علاوه بر تاثیرگذاری در مساله خطیر قانونگذاری در زمینه اعتلای جایگاه شغلی این قشر خدوم موثر باشیم / دوستان ما میتوانند با حضور در مجلس در کمسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی منشا خدمات بسیار زیادی برای مردم عزیزمان باشند...

حکیم مهر - سایت رسمی سازمان نظام دامپزشکی به نقل از بولتن نیوز نوشت : "برخی از دامپزشکان رسمی در سراسر کشور در یک برنامه منسجم و هماهنگ اقدامات خود را برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز کرده اند. این نمایندگان جامعه دامپزشکی در جلسه ای بر حضور پررنگ و قوی در انتخابات مجلس نهم تاکید کرده اند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در این جلسه طی سخنانی ضمن تشکر از این حضور و احساس مسئولیت اظهار داشت : دامپزشکان سراسر کشور باید با اتفاق نظر و همدلی مقدمات حضور پررنگ نمایندگان خود را در عرصه های حساس و تصمیم ساز از جمله قوه مقننه فراهم کنند تا با کمک ابزار نظارتی و تصویب قوانین جایگاه رفیع و ارزشمند دامپزشکی در سراسر کشور نهادینه شود .

دکتر سید محمد آقامیری با بیان اینکه برای ایجاد ساختار کارا و مقتدر دامپزشکی باید ابتدا از مجرای قانون گذاری راه را آغاز کنیم افزود: ما به صورت همه جانبه حمایت خود را از دامپزشکان و سایر رده های دامپزشکی که بتوانند مقبولیت متناسب را در حوزه های انتخابیه خود به منظور شرکت در انتخابات به دست بیاورند اعلام می کنیم . نظام دامپزشکی کشور برای ارائه خدمات تخصصی خود نیاز به قوانین متقن دارد که امیدواریم با راه یابی تعدادی از همکاران خوش فکر و دلسوز به مجلس قانونگذاری بتوانیم علاوه بر تاثیرگذاری در مساله خطیر قانونگذاری در زمینه اعتلای جایگاه شغلی این قشر خدوم موثر باشیم .

آقامیری در ادامه از حضور و اعلام آمادگی جامعه دامپزشکی برای شرکت در این امر خطیر قدردانی کرد و خاطرنشان کرد : با توجه به تاثیر مثبت حضور فعالانه ما در جایگاه تقنینی سرنوشت صنفی و حرفه ای دامپزشکان از ارتقای بایسته و شایسته برخوردار خواهد شد. دوستان ما میتوانند با حضور در مجلس در کمسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی منشا خدمات بسیار زیادی برای مردم عزیزمان باشند .

البته این جلسه فارغ از بحث های صنفی و کاری یک نوید خوب را برای حوزه انتخابات مجلس می دهد . این موضوع که قشرهای مختلف مردم و مسئولان به این فکر هستند که افراد با تخصص های مورد نیاز مجلس بتوانند وارد خانه ملت شوند، از آن جایی حائز اهمیت است که اگر در هر بخش خاصی چند نفر متخصص وارد مجلس شده و فعالیت های مجلس را به صورت کارشناسانه هدایت کنند قطعا در این میان قوانین مصوب کشور از خطای کمتری برخوردار بوده و متناسب با نیاز های هر بخش خواهد بود .

در این میان جامعه دامپزشکی کشور به عنوان بخش مهمی از نظام سلامت که تاثیر بسزایی در زندگی روزمره ما دارد در دوره جدید مدیریت خود تاکید زیادی بر تخصصی شدن موضوعات در بخش های گوناگون دارد که در همین زمینه تخصصی شدن حوزه روابط عمومی این سازمان یکی از نمونه های عینی این موضوع است.همچنین حضور بخشی از جامعه دامپزشکی در قوه مقننه هم می‌تواند کمک شایانی به تصویب قوانین مناسب و رفع مشکلات دامپزشکان در سراسر کشور باشد."

ابراز امیدواری دکتر آقامیری مبنی بر حضور دامپزشکان در کمیسیون کشاورزی در حالی صورت گرفته که دکتر منادی تنها نماینده دامپزشک مجلس فعلی از ابتدا به کمیسیون کشاورزی نرفت و ترجیح داد نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه باشد.

گفتنی است در میان اعضاء چهارمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی، هم اینک در کنار دکتر آقامیری دو دامپزشک به نامهای دکتر قمصری و دکتر واعظی حضور دارند که اولی از تهران و دومی از سنقروکلیایی در انتخابات قبلی موفق به راهیابی به مجلس نشدند.

دکتر واعظی اولین معاون برنامه ریزی و پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی در دوره ریاست دکتر آقامیری بود که به دلیل فعالیت‎های انتخاباتی از سمت خود استعفا کرد و پس از ناکامی در رقابت انتخاباتی مجلس، در سمت‎های مختلفی از جمله مدیریت آموزش سازمان دامپزشکی و اخیراً مدیریت هسته تدوین قوانین و مقررات فعالیت نموده است.

دکتر قمصری نیز که در جلسات شورای عالی انتظامی در کنار دکتر آقامیری حضور داشت علاوه بر عضویت در شورای مرکزی فعلی، معاونت دانشگاه تهران را هم بعهده دارد.

 

خبر مرتبط :


 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گلچین
|
-
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
0
0
باید برای تحقق به این هدف همه دامپزشکها متحد بشند تا پشتوانه محکمی برای کاندیداهای دامپزشک ایجاد بشه.مهم فقط دامپزشکیه.به قول دکتر منادی قدرت وزارت بهداشت به خاطر قدرت و اتحاد اعضای کمسیون بهداشت مجلسه.باید بیخیال هر چی شیم و فعلا فقط به فرستادن نماینده دامپزشک نمونه وموفق به مجلس باشیم.
بهرام
|
-
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
0
0
سلام
سالی که نکوست ازبهارش پیداست ،
با همفکران ............ چگونه خدمتی به دامپزشکی می توان ارائه کرد ،مساله تحریک وبرانگیختن حس وتعصب شغلی جهت هدایت مهره هایی ازگروه ...... (......)به مجلس است
همکاران عزیز پشت صحنه ماجرا رادرک نمایند
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
0
0
نمایندگی دامپزشک در مجلس شورای اسلامی باعث امیدواری می شود.براکاتش فراوان است.شاید کار دامپزشکی را جزء مشاغل سخت و زیانبار قرار دهند. بیاری شما همکاران می شود .بشتابید.
دامپزشک 83
|
-
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
0
0
ما قبلا هم از این نوع در سمتهای بالاتر هم داشته ایم افرادی که فراموش کرده یا وانمود میکنند که دامپزشکند. خودمان را گول نزنیم
نظر شما
ادامه