کد خبر: ۶۴۲۳

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشورمان در خصوص وضعیت اجرای طرح ساماندهی کشتارگاههای سنتی دام در گفت: اجرای این طرح یکی از اولویت های کاری سازمان است و تاکنون 45 درصد کشتارگاه های سنتی تعطیل شده اند.
دکتر سید محسن دستور در خصوص وضعیت اجرای طرح ساماندهی کشتارگاههای سنتی دام در کشور گفت: اجرای این طرح یکی از اولویت های کاری سازمان است و تاکنون 40 تا 45 درصد کشتارگاه های سنتی در استان های مختلف تعطیل شده اند و به کشتارگاههای صنعتی جایگزین شده اند.
وی افزود: کشتارگاههای سنتی از بهداشت کمتری نسبت به کشتارگاههای صنعتی برخوردارند و بر آنیم تا همه ی کشتارگاههای سنتی در کشور را تعطیل کنیم.
دکتر دستور خاطرنشان کرد: تراکم دام ها در برخی از مناطق و همچنین حساسیت های منطقه ای موجب شده اند تا تعطیلی برخی از کشتارگاههای سنتی طول بکشد اما اگر هر کشتارگاهی یا منطقه ای درخواست تعطیلی داشته باشد آمادگی کامل برای این کار وجود دارد.
مدیر کل دامپزشکی گیلان نیز در ادامه این گفت و گو گفت: از 41 کشتارگاه سنتی استان، 36 کشتارگاه تعطیل شده اند و فقط 5 واحد کشتارگاه سنتی در استان داریم.
وی افزود: تعطیلی 90 درصدی کشتارگاههای سنتی استان اقدام موثری در بهداشتی تر شدن عرضه دام به بازار در استان بوده است و در حال حاضر 2 کشتارگاه صنعتی دام در استان وجود دارد که نیاز استان را برطرف می کند.
دکتر بشری معافی تصریح کرد: برای تعطیلی 5 واحد باقیمانده با مقاومت های محلی و ترس از بیکار شدن سلاخ ها مواجه هستیم این درحالیست که 1 واحد در دست ساخت کشتارگاه صنعتی داریم که مشکل اشتغالزایی را برطرف می کند و مردم نیز باید کاملا آگاهی داشته باشند که کشتار دام به صورت سنتی، بهداشتی نیست.

 

 

 

نظر شما
ادامه