کد خبر: ۶۳۹۵

حکیم مهر - مسئول دامپزشکی شهرستان دشتی از ورود غیر مجاز مرغ از دبی به بازار شهرستان دشتی خبر داد.

حسین احمدیدر جلسه تنظیم بازار دشتی، از افزایش 20 درصدی هزینه‌های تولیدی مرغداری‌ها خبرداد و افزود: 70 درصد کار مرغداری‌ها در زمینه نهادهای تغذیه است که 20 تا 25 درصد افزایش پیدا کرده است.
حسین احمدی از ورود غیر مجاز مرغ از کشور دبی به بازار شهرستان خبر داد و گفت: این‌ها جزو قاچاق محسوب می‌شود و در چند ماهه گذشته مقداری گوشت قرمز و مقداری مرغ مجمد کشف و متخلفات تحویل تعزیرات شدند.
احمدی گفت: چون هیچ نظارت شرعی بر این کالاها صورت نمی‌گیرد و از مجاری غیر رسمی وارد می‌شود از نظر ما قاچاق است و با فروشندگان برخورد قانونی می‌شود.
وی برزیل را یکی ازپاک‌ترین کشورهای تولید کننده گوشت عنوان کرد و گفت: تمام محصولاتی که به جمهوری اسلامی وارد می‌شود توسط نماینده جمهوری اسلامی انتخاب میشود، به طور مثال گاو ماده اصلا برای ایران کشتار نمی‌شود و ما حق انتخاب داشتیم و تنها گاوی که برای ایران انتخاب می‌شد گاونر است و بهترین گوشت برای جمهوری اسلامی انتخاب می‌کردند.
وی گفت: جالب این که خیلی از گوشت‌هایی که ما آن را ذبح می‌کردیم برای کشورهای عربی صادر می‌کردند و بروی حمل و بسته بندی آن‌ها نظارتی صورت نمی‌گرفت.
احمدی یادآورشد: طرح افزایش نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان دشتی یکی از برنامه‌های این اداره در ایام ماه مبارک رمضان است و دو اکیپ سیار در شهرهای شنبه، کاکی و خورموج به همراه یک اکیپ ثابت بر این محصولات و فرآورده‌های منجمد و گرم نظارت میکنند.
معاون فرماندار دشتی نیز اظهار داشت: با توجه به تاکید استاندار جلسات تنظیم بازار هفتگی برگزار می‌شود.
علی زارعی با بیان اینکه قیمت‌ها را باید نظارت و کنترل کنیم، ادامه داد: در هر مقطع زمانی کالاهایی افزایش قیمت پیدا میکند به طورمثال درفروردین یا مهر ماه همزمان با بازگشایی مدارس و در ماه رمضان شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.
زارعی تصریح کرد: این افزایش قیمت‌ها نباید در آن حدی باشد که مشکل ساز شده و نگرانی برای مردم ایجاد کند.
وی تاکید کرد: کالاهایی که در ایام ماه مبارک رمضان مصرف بیشتری دارند باید شناسایی، نظارت و کنترل شود.
زارعی خاطر نشان کرد: هدف اصلی ما حمایت از تولید کنندگان داخلی است و تولید کنندگان نیز باید کالاهای خود را با کیفیت به مردم عرضه کنند که نیاز به واردات نداشته باشیم البته ما از ورود کالاهای وارداتی خوب نیز حمایت می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید به تولیدات خودمان متکی باشیم، ادامه داد: اگر ما کالاهای با کیفیت را تولید و به مردم عرضه کنیم به اقتصاد کشورکمک کرده‌ایم و اگر کیفیت کالاها خوب نباشد به اقتصاد خودمان ضرر وارد می‌کنیم.
معاون فرمانداردشتی گفت: کسانی که میخواهند گرانفروشی و مشکلی برای جامعه ایجاد کنند و یا نگرانی به وجود آورند با آنان به‌طور جدی برخورد شود.

 

نظر شما
ادامه