کد خبر: ۶۳۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - مدیر سازمان نظام دامپزشکی از طریق تله کنفرانس مبحث "اخلاق در خبر" را در اختتامیه کارگاه آموزش خبرنگاری آن سازمان تدریس کرد.

دکتر سید محمد آقامیری گفت: پیامبران بزرگترین خبرنگاران الهی بودند و پیام وحی را بی کم و کاست و بدون دخالت و ذره‎ای تغییر به بشریت رساندند و بدین سبب باید خبرنگاری را از مقدس ترین کارها دانست.

وی افزود: امیدوارم بعد از اتمام این دوره دامپزشکان و دیگر رده های دامپزشکی بتوانند با توجه به تخصص خود نقشی موثر در ارتقاء جایگاه و شان دامپزشکی در کشور ایفا کنند.

مدیر سازمان نظام دامپزشکی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک خبرنگاران سازمان نظام دامپزشکی با اتکا به آموزه های مهم این فن، پاسخ های متقن درباره مسائل دامپزشکی را از مسئولان بخواهند و با اطلاع رسانی تخصصی علاوه بر نشان دادن جایگاه واقعی این رشته، حقوق مسلم مردم و جامعه را دراین زمینه محقق کنند.

وی افزود: خبرنگار باید اخلاق اسلامی و حرفه ای را در تمام مراحل، سرلوحه کار خود قرار دهد و اگر خداوند متعال به قداست قلم قسم یاد می کند، تاکیدی بر این نکته است که صاحب قلم قدر و منزلت جایگاه خود را بداند.

دکتر آقامیری با تاکید بر اینکه خبرنگار باید همواره و در همه حال خود را در پیشگاه خداوند مسئول بداند افزود:  اگر خبرنگار با غرض ورزی و نگاهی آلوده به حب و یا بغض اقدام به تهیه و انتشار خبر کند باید برای این رفتار غیراخلاقی و غیر حرفه ای در پیشگاه  خداوند و جامعه پاسخگو باشد.

معاون سازمان اقتصادی کوثر در ادامه با تقبیح بزرگنمایی های بیجا و بالعکس، بی اهمیت نشان دادن مسائل کلیدی برای جامعه از سوی بعضی از خبرنگاران مغرض اضافه کرد: متأسفانه بعضی از خبرنگاران مسخ شده با ایجاد فضاهای مجازی و سایت‌ها با تشویش اذهان عمومی و تاثیر نامناسب بر جامعه، در زمین دشمن بازی کرده  و پس از مدتی خوش خدمتی، به دامان رسانه های استکباری پناه می‌برند.

گفتنی است مدیر سازمان نظام دامپزشکی به علت سفر استانی و مأموریت کاری،‌ عصر جمعه هفتم مرداد ماه سالجاری، کلاس درس اخلاق در خبر را از طریق تله کنفرانس برگزارکرد.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
0
این ......... شما رو دوست دارم
ق.
|
-
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
0
0
از قدیم گفتند .............. بعضی ها باید ........... ببینند.
نظر شما
ادامه