کد خبر: ۶۳۶۴

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به خرید گسترده توسط عموم مردم، طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان توسط 40 اکیپ نظارت اداره‌کل دامپزشکی در خراسان رضوی به اجرا در می‌آید.

دکتر ناصر مرگان ازغدی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان، تمام مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، خودروهای ویژه حمل این فرآورده‌ها و کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی، ‌کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی در اقصی نقاط سطح استان و به ویژه شهرستان مشهد تحت کنترل و نظارت ویژه قرار گرفته و به طور مستمر بازرسی می‌شوند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به استقبال گسترده عموم مردم برای تامین مایحتاج و فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی و نیز توزیع گسترده فرآورده‌های فوق به صورت تازه و منجمد در فروشگاه‌ها مراکز عرضه سطح شهر در ماه رمضان و نیز احتمال سوءاستفاده برخی از افراد سودجو، به ویژه افراد دوره‌گرد و دست فروش برای عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و ارزان قیمت وجود دارد.
وی بیان داشت: این مواد شامل عرضه گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی، عرضه گوشت از پیش چرخ شده، عرضه مرغ قطعه‌بندی شده فاقد هویت، حمل و نقل و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز با وسایل فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های بسته‌بندی شده غیرمجاز بدون تاریخ تولید، انقضا و کد دامپزشکی است.
وی تصریح کرد: لازم است تمام شهروندان برای پیشگیری از ابتلای به انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نیز حفظ سلامتی خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، بویژه تخلفات فوق، مراتب را مشهد با شماره‌تلفن‌های 7250035،7250025 (شبکه دامپزشکی مشهد) 6233075(پیام‌گیر روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان)، 1512(مرکز پاسخگویی اداره‌کل دامپزشکی) و در شهرستان‌ها به نزدیک‌‌‌ترین شبکه دامپزشکی اطلاع داده تا برخورد قانونی و لازم صورت پذیرد.
مدیرکل دامپزشکی استان از آمادگی سامانه دریافت پیام کوتاه اداره‌کل دامپزشکی استان نیز با شماره 30001905 برای اعلام موارد تخلف و رسیدگی به آنها خبر داد.
وی یادآور شد: در این باره و در راستای اجرای هرچه بهتر طرح در جهت تامین امنیت غذایی جامعه، هماهنگی لازم با سایر نهادها، از جمله استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، سازمان جهادکشاورزی استان، ائمه جماعات استان، مراکز بهداشت، اداره‌کل تعزیرات حکومتی و ... در حال انجام است.
وی تعداد مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی مشهد را بیش از 10 هزار واحد اعلام کرد.

 

 

نظر شما
ادامه