کد خبر: ۶۳۳۳۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

یک فیل با دیدن دامپزشکی که ۱۲ سال پیش جانش را نجات داده بود، واکنشی تامل برانگیز از خود نشان داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حیوانات نیز مانند انسان دارای شعور هستند. اگر با دقت به دنیای حیوانات بنگریم چیز‌های زیادی را می‌توانیم از آن بیاموزیم. برای مثال اگر در جهان امروز توجه به یکدیگر و کمک به هم‌نوع در میان آدم‌ها کمرنگ شده گاهی در دنیای حیوانات صحنه‌هایی را می‌بینیم که آدمی را به حیرت وا می‌دارد. مانند صحنه قدردانی یک فیل از دامپزشکی که قبلا جانش را نجات داده بود.

«دکتر پاتاراپول مانیئون» دامپزشک تایلندی ۱۲ سال پیش این فیل نر را در جنگل «رایونگ» در حالی که با یک بیماری انگلی کشنده دست و پنجه نرم می‌کرد، درمان کرده بود. «مانیئون» در حالی که این حیوان به دلیل تب شدید، از دست دادن اشتها و ورم صورت، گردن و شکم در معرض مرگ قرار داشت نجات داده بود.

این فیل همچنین از التهاب چشم و کم خونی رنج می‌برد و این دامپزشک بلافاصله این فیل را به مرکز جنگلبانی محلی منتقل و توانست با کمک کارکنان پارک حیات وحش ملی جانش را نجات دهد.

اوایل این ماه دکترِ مانیئون با ماشین خود سرگرم گشت زنی در این پارک بود که تصادفا با این فیل روبه رو شد. پس از آنکه «مانیئون» به این فیل نزدیک شد این حیوان به جای حمله به او، خرطومش را به سمتش دراز کرد تا بابت تمام زحماتی که نجات جانش برایش کشیده بود قدردانی کند.

این تصویر پس از انتشار در فضای مجازی تبدیل به سوژه‌ای داغ شد و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. یکی از کاربران در این باره نوشت: «حیوانات هرگز مهر و محبت ما انسان‌ها را فراموش نمی‌کنند و آن را به شکلی خاص به ما نشان می‌دهند.»


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
0
0
این کجاش 12 سالست. عکس یه بچه فیله
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
0
فیل آسیایی جثه و گوش کوچکتر نسبت به فیل آفریقایی دارد و با توجه به عاجی که این فیل داره نمیتونه بچه فیل باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
0
0
رها جان فرمایشتون متین اما فیل اسیای جنوب شرقی هم در کوچکترین حالت ممکن بالغ که میشه ارتفاع جمجمه از سطح زمین190 سانت میشه.
نظر شما
ادامه