کد خبر: ۶۲۵۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با «دکتر حمیدرضا فتاحیان» دامپزشک معالج شیر نر ایرانی:
«دکتر حمیدرضا فتاحیان» می‌گوید: شیر سرحال و سرزنده است و روزانه نزدیک به ٦ الی ٨ کیلوگرم گوشت می‌خورد و داروها هم به درستی و با رعایت اصول تجویز می‌شود ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: طی هفته گذشته اداره کل محیط زیست استان تهران از نامساعد بودن حال هیرمان، شیر نر ایرانی باغ وحش ارم که سال گذشته از باغوحش بریستول انگلیس به باغوحش ارم تهران منتقل شده بود، خبر داد. مدیر این باغوحش ضمن تشریح آخرین وضعیت او گفت که علت بیماری «هیرمان» هنوز مشخص نشده است اما ظاهر و بالین حیوان و ترشحات بینی کاملا نشان می‌دهد که بیمار است.

حالا «دکتر حمیدرضا فتاحیان» دامپزشک معالج هیرمان، در گفت‌وگو با حکیم مهر ضمن تشكر از همه تلاشهای انجام شده توسط همه عزیزان همكار و نهادهای دستاندركار اجرایی و حاكمیتی، از حال رو به بهبود او خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه تشخیص‌ با اخذ تاریخچه، معاینات بالینی، خونشناسی و بیوشیمیایی، كشت میكروبی و قارچی، تصویربرداری و اولتراسونوگرافی و رینوسكوپی و نمونهبرداری از هر دو حفره بینی، اندوسكوپی حفره دهانی و حلق و تهیه مقاطع آسیبشناسی هیرمان نهایی شده است و مسیر درمانی با اضافه شدن یک دارو ادامه دارد، می‌گوید: «البته درمان از روزهای قبل نهایی شدن تشخیص، آغاز شده بود و خوشبختانه پاسخ دارویی از همان ابتدا حاصل شد و بیمار از فردای روز مراجعه به بیمارستان با غذا خوردن و آشامیدن آب و كم شدن ترشحات، وضعیت بهتری را نسبت به روزهای قبل نشان داد.»

دکتر فتاحیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر حال عمومی شیر نر خوب است، خاطرنشان می‌کند: «هیرمان از حالت وخیم و عدم میل به آب و غذا و بیحالی رهایی بافته است. خداوند به ما عنایت داشت و به ما کمک کرد تا بتوانیم کاری برای او انجام دهیم. هماكنون شرایط شیر  پایدار شده است. شیر با عدم میل به غذا و آب، گوشه‌گیری و بیحالی مواجهه شده بود. به لطف سایر همكاران و تلاشهای آن عزیزان در باغوحش و مجموعه ارم، شیر سرحال و سرزنده است و روزانه نزدیک به ٦ الی ٨ کیلوگرم گوشت می‌خورد و داروها هم به درستی و با رعایت اصول تجویز میشود.»

وی ادامه می‌دهد: «اگر پایدار بودن حال بیمار تا روز پنجشنبه ادامه داشته باشد (یك هفته پس از شروع درمان و مراجعه به بیمارستان)، این به معنای اثربخشی قابل قبول درمان است و پس از آن طی یک مصاحبه جامع با سایر همكاران مستقر در باغوحش و دخیل در درمان و امور اجرایی و نظارتی، به بیان جزئیات بیشتری از روند درمان خواهیم پرداخت.»

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ذکتر تقی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
0
از راه دور از زحمات استاذ فتاحیان و تیم متخصصشان برای نجات هیرمان کمال تشکر را دارم
نظر شما
ادامه