کد خبر: ۶۱۳۹

حکیم مهر - به دنبال حضور مدیران سازمان دامپزشکی در جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس و ارائه گزارش درباره میزان واردات دام زنده و تلفات ناشی از تب برفکی، تحقیق و تفحص از این سازمان منتفی شد.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اعلام این مطلب گفت: مدیران سازمان دامپزشکی هفته گذشته در کمیسیون کشاورزی حاضر شدند و گزارشی درباره عملکرد این سازمان ارائه کردند.

کاظم فرهمند افزود: در این جلسه میزان تلفات ناشی از تب برفکی، علل واردات دام زنده و صدور پروانه های کشتار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هرچند بخشی از سوالات نمایندگان پیرامون عملکرد این سازمان همچنان به قوت خود باقیست، اما انتظار می رود در قسمت دوم گزارش مدیران دامپزشکی به بخش قابل توجهی از دغدغه های نمایندگان پاسخ داده شود.

فرهمند ادامه داد: تحقیق و تفحص از واردات دام زنده همچنان دنبال می شود و با همکاری سازمان دامپزشکی به مرحله جمع بندی رسیده است.

ساختار تولید محصولات پروتئینی نیاز به ترمیم دارد

نماینده بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلایل متعددی در سالهای اخیر ساختار تولید محصولات پروتئینی از جمله شیر و گوشت آسیب دیده است که می تواند در آینده اقتصادی کشور نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

وی یادآور شد: واردات بی رویه انواع گوشت گرم و منجمد که توسط وزارت بازرگانی به کشور وارد شده است، همچنین واردات شیر خشک و حجم گسترده واردات قاچاق آن بدنه تولید محصولات پروتئینی کشور را به شدت آسیب پذیر کرده است.

فرهمند تاکید کرد: برای کنترل تولید و حفظ امنیت غذایی باید ساختار تولید محصولات پروتئینی با اتخاذ تدابیر اساسی اصلاح شود.

وی اظهار داشت: شیر و گوشت جزو محصولات استراتژیک هر کشوری به شمار می رود که طی سالهای گذشته نتوانسته از تولی گری قدرتمندی برخوردار باشد.

فرهمند همچنین گفت: کمیسیون کشاورزی تلاش می کند در جریان ادغام وزارتخانه های بازرگانی و صنایع درباره تجارت محصولات کشاورزی راه حل جداگانه ای بیاندیشد.

وی اعلام کرد: به نظر می رسد برای کنترل بازار محصولات کشاورزی برای مقطعی کوتاه هم باید تولید و بازرگانی به یک وزارتخانه واحد سپرده شود.

 

 

نظر شما
ادامه