کد خبر: ۶۰۵۷۹

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلات گفت: فرد متخلفی که پس از کشتار حیوانات تصاویر و فیلمجنایتهای خود را تهیه و در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر میکرد، شناسایی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «ذوالفقار سلحشور» با بیان اینکه فرد متخلف پس از شناسایی به دستگاه قضایی معرفی شده است، افزود: تا به نتیجه رسیدن وضعیت این شکارچی متخلف و دستگیری آن، پیگیر پرونده خواهیم بود.

وی عنوان کرد: این فرد متخلف که در یکی از روستاهای شهرستان کلات زندگی می‌کرده، پس از اینکه تصاویر مربوط به کشتارهای خود را تهیه می‌نمود، در فضای مجازی آن را منتشر میکرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلات مطرح کرد: فرد متخلف حیوانات را در منطقه سررود شهرستان کلات شکار میکرده است.

وی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر جرائم صید و شکار وحوش افزایش بسیاری داشته است، به طوری که برای شکار قوچ نر ۲۵ میلیون تومان و برای میش و بز ماده سه برابر این مبلغ جریمه تعیین شده است.

سلحشور با اشاره به اینکه کشتار حیوانات را خود فرد متخلفی که تصاویر را در اینستاگرام منتشر میکرده انجام داده است، گفت: حیواناتی که توسط این فرد متخلف به طور غیر قانونی شکار شدند قوچ و میش و کل بودند که در مجموع حدود ۱۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

با کمبود محیطبان مواجه هستیم

وی ادامه داد: قوچ و میش، کل و بز، پلنگ، گربه پالاس و چند نوع دیگر، انواع عقابها، دال سیاه، کفتار و گرگ جزء مهمترین گونههای حیات وحش شهرستان کلات هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلات افزود: اگر چه بر اساس استانداردها هر سه هزار هکتار یک محیطبان باید باشد اما در کشور برای هر ۱۵ هزار هکتار یک نفر محیطبان داریم که این وضعیت شامل شهرستان کلات هم میشود.

وی بیان کرد: به جز مناطق شکار ممنوع و آزاد بالغبر ۱۵۸ هزار هکتار فقط منطقه حفاظت شده ارس سیستان در رشته کوه هزار مسجد است که با ۶ تا ۷ نیروی محیطبان حفاظت میشوند که براساس استانداردها باید به سه برابر افزایش یابند.

سلحشور انتشار هر گونه تصویر از کشتار حیات وحش را جرم دانست و گفت: حمایت از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش وظیفه عمومی است و این اداره تمام تلاش خود را برای فرهنگ سازی و حفظ محیط زیست به کار گرفته و با افراد خاطی مطابق قانون برخورد می‌کند

 

نظر شما
ادامه