کد خبر: ۵۹۱۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

ساخت تله فیلم ۹۰ دقیقه ای «گنج» با همکاری دانشگاه اردکان، صدا و سیمای مرکز یزد و یکی از باشگاه‌های پرورش اسب منطقه با هدف معرفی صنعت پرورش این حیوان آغاز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، اردکان یکی از قطب‌های مهم پرورش اسب اصیل است که دانشکده پیرادامپزشکی دانشگاه اردکان به عنوان تنها دانشکده پیرادامپزشکی مرکز کشور در این شهرستان قرار دارد که این فیلم هنری در این منطقه ساخته می شود.

تله فیلم گنج به کارگردانی محمد باقری نیکو، به تهیه کنندگی «مهدی شاکر» و «محمد رضا قانعی» و با حضور تعدادی از بازیگران یزد و اردکان تولید می‌شود و صدابرداری این مجموعه را «طاهر پیشوایی» یکی از جوانان موفق اردکانی و صدا بردار فیلم سینمایی«به وقت شام» انجام می دهد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه اردکان روز دوشنبه با حضور در محل تولید فیلم یادشده با اشاره به ایفای نقش حدود ۲۰ نفر از دانشجویان این واحد دانشگاهی در این فیلم، هنر را از جمله مهمترین ابزارهای انتقال مفاهیم ارزشی و ملی عنوان کرد.

«علی صحرایی اردکانی» همچنین با اظهار امیدواری از اینکه ساخت این فیلم به معرفی بهتر صنعت پرورش اسب در اردکان کمک کند، آمادگی دانشگاه را جهت هرگونه همکاری در این خصوص اعلام کرد.

«محمدعلی قانعی» که تهیه کنندگی تله فیلم گنج را به عهده دارد خیر و عضو هیأت مدیره بیمارستان تخصصی دامپزشکی دانشگاه اردکان هست.

موضوع فیلم به صنعت نوپا، پاک و سبز اسب می پردازد که در سال های اخیر در شهرستان های استان یزد به صورت صنعتی جایگاه ویژه ای را در کشور کسب کرده است.

این فیلم به زندگی صادق اردکانی می پردازد که در حوزه تولید محصولات کنجدی فعالیت می کند و شرایط اقتصادی ناپایدار باعث بدهی او به بانک شده و هجوم طلبکاران به منزلش باعث سکته اش می شود.

اردکانی اسبی به نام «گنج» را که در قبال طلبش به او داده شده، تا زمان فروش به باشگاه خروشان می آورد و ورود گنج به باشگاه زمینه ساز یک سری وقایع می شود که زندگی خانوادگی او را تحت تأثیر قرار می دهد و قرار است فیلم تلویزیونی گنج مهرماه از شبکه های سراسری و یزد پخش شود.

این فیلم بر اساس طرحی از حامد شهابی زاد و بازیگری محمدرضا امیرخانی ، محمدرضا شجریان، مرتضی نسیم سبحان ، هادی آقا بزرگی، میترا بخشی، مرضیه شاکر، سعید قانعی و شاپور زمانیان تهیه و تولید می شود.

از دیگر عوامل فیلم می توان به مدیر تولید ابوالقاسم ابوترابی زارچی، صدابردار طاهر پیشوایی، تصویربردار عارف نامور، مهدی فتاح عکاس، هادی محمودی دستیار کارگردان، علیرضا نوروزی جانشین تولید، یاسین مهدیزاده و امیرحسین خانی دستیار صحنه، حسین محمدی دستیار صدا و مهدی سرافراز مدیر تدارکات یاد کرد.

هم اکنون ۱۲ باشگاه سوارکاری اسب در اردکان فعالیت دارد  و جمعیت این شهرستان بیش از ۱۰۰ هزار نفر است که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

۱۶ مهر ماه ۱۳۹۸رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفته بود:  ۴۰۰ مرکز پرورش نژاد اسب عرب با هشت هزار رأس در استان فعال است و یزد مقام نخست را در پرورش و نگهداری این حیوان در کشور دارد.

سید جمال سجادی‌پور افزود: حدود پنج هزار نفر در صنعت پرورش و نگهداری اسب استان فعالیت دارند و افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون در این صنعت سرمایه گذاری کرده‌اند.   

وی ادامه داد: پرورش اسب در یزد از سال ۱۳۷۱ با ورود نخستین اسب‌های نژاد عرب به استان و تکثیر آنها آغاز شد که علاوه بر ورزش سوارکاری، زمینه اشتغال افرادی را نیز در استان فراهم کرده  است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
0
1
دانشکده اردکان ........... هر سال فراخوان جذب آگهی میده و کلی آدمو معطل میکنه ودر نهایت همان نیرویی که باهاشون به صورت حق التدریس کار می کرده را جذب میکنه. یک سیاه نمایی واضح
نظر شما
ادامه