کد خبر: ۵۹۰۲

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: استقبال مردم از گوشت‌های بسته بندی عرضه کنندگان را به توسعه بسته بندی گوشت تشویق می‌کند.

دکتر علی معافی بشری در خصوص عرضه گوشت‌های بسته بندی گوشت در گیلان گفت: در گذشته نه چندان دور شاهد بودیم که عرضه مرغ در بازار با سر و پا و همه محتویات شکم مرغ فروخته می‌شد و هیچ گونه بسته بندی مرغی در بازارها مشاهده نمی‌شد این در حالیست که در حال حاضر در همه فروشگاههای عرضه مرغ دیگر مرغ بدون بسته بندی بهداشتی در گیلان صورت نمی‌گیرد و حتی شاید بتوان هنوز موارد بسیار کمی عرضه مرغ بدون بسته بندی را در شهرهای بزرگ مانند تهران مشاهده کرد اما در گیلان تمام مرغ‌ها با بسته بندی کامل در تاریخ کشتار، انقضا و سایر اطلاعات لازم به فروش می‌رسد.

وی افزود: عرضه گوشت گرم و گوساله با بسته بندی‌های مشخص نیز در حال حاضر در استان انجام می‌گیرد البته هنوز در برخی از قصابی‌ها به صورت سنتی اقدام به برش، وزن و بسته بندی گوشت به همان روش گذشته صورت می‌گیرد که با استقبال بیشتر مصرف کنندگان از گوشت حتی بسته بندی نیز عرضه کنندگان تشویق خواهند شد که گوشت را نیز به صورت بسته بندی کاملا بهداشتی تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این امر قصابی‌ها نیز فروشندگان گوشت‌های بسته بندی خواهند شد و فقط جایگزینی صورت می‌گیرد و شاهد هیچ بیکاری در این صنف نخواهیم بود.

وی ادامه داد: البته در تمامی مراحل گوشت‌های موجود در قصابی‌ها تحت کنترل دامپزشکی و بهداشتی قرار دارند و مهر دامپزشکی در همه دامهای کشتار شده موجود است و این امر حاکی از آن است که گوشت از نظر سلامتی قبل و حین ذبح مورد تایید است.

دکتر علی معافی بشری تصریح کرد: چنین امکانات بسته بندی مناسب کشتار سالم فقط در کشتارگاههای صنعتی امکان پذیر است و کشتارگاههای سنتی از بهداشت مورد تایید مطلوبی برای کشتار دام برخوردار نیستند.

 

 

نظر شما
ادامه