کد خبر: ۵۸۹۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

در اولین روز از اجرای طرح رایگان بهداشتی دامپزشکی، دامهای مناطق محروم شهرستان تازه تاسیس مارگون از خدمات بهداشتی درمانی دامپزشکی بهره مند شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد، «دکتر عبداله بهمنش» مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه افتتاح طرح خدمات رایگان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح عید قربان تا عید غدیر خم در منطقه محروم موشمی زیلایی گفت: همه وظایف و مسئولیت هایی که دامپزشکی بر عهده دارد همه تضمین کننده سلامت و بهداشت مردم وجامعه بوده بعبارتی یک مسیر طولانی از تولید تا مصرف را عهده دار بوده که باید با دقت این مسیر مهم و حیاتی تا رسیدن به محصول بهداشتی رصد شده  که در مسیر  انجام این وظایف مخاطبین مختلفی داریم که در قبال همه آنها مسئولیت داشته که یکی از مهمترین مخاطبین و جوامع هدف در این مسیر تاثیر گذار دامدارانی هستند که شاکله اصلی موضوع را تشکیل می دهند.

وی گفت: دامداران مناطق دورافتاده، کم برخوردار  و محروم تر به لحاظ اینکه کمتر به مراکز درمانی دسترسی دارند بیشتر نیاز به خدمات رسانی داشته اما شرایط ادارات دامپزشکی به لحاظ نیروی انسانی، اعتبارات و وسایل نقلیه کمک دار به نوعی است که امکان خدمات رسانی مستمر به این عزیزان را ندارد.

لذا اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد چند سالی است که برنامه ای تحت عنوان بازدید از مناطق محروم در هر شهرستان را در برنامه کاری خود قرار داده که معمولاً در مناسبت های مختلف همچون اعیاد ، روز ملی دامپزشکی، هفته دولت، دهه فجر و ... اجرا می شود.

مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: امسال برای اولین بار در سطح کشور و ابتکار مجموعه دامپزشکی کهگیلویه و بویرحمد طرح خدمات رسانی رایگان بهداشتی دامپزشکی در قالب طرح عید قربان تا عید سعید غدیر خم در مناطق محروم و صعب العبور استان کلید خورد که به حمدالله افتتاحیه این طرح را در آخرین نقطه مرزی استان کهگیلویه و بویراحمد با استان چهارمحال و بختیاری در منطقه محروم و کم برخوردار دهستانهای مورغم علیشاه ، مورغم سفلی و علیا در شهرستان تازه تاسیس مارگون اجرا کردیم.

وی اظهار کرد: در قالب این طرح قریب به 500 رای دام سبک تحت پوشش قرار گرفتند که  خدماتی از قبیل معاینه و درمان دامها ، اهداء بسته دارویی رایگان دام و طیور ، آموزش های چهره به چهره دامداران  در خصوص بیماری کرونا و همچنین بیماریهای مشترک بین انسان و دام و بهداشت جایگاه دام و فرآورده های خام دامی و ... ارائه گردید.

دهستانهای موشمی زیلایی یکی از قطب های دامپروری استان بوده که در فاصله 220 کیلومتری از شهر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد.
 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
2
0
توی چشم چال حیوان دنبال چیه بیماری انگلی و کم خونی و... یا چیز دیگری!!!؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
0
0
تنها چیزی که درسته اون ماشینه تو عکس آخره که داره میره
نظر شما
ادامه