کد خبر: ۵۸۹۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

با وجود نگرانی افکار عمومی و فعالان محیط زیست نسبت به «باران» تنها بچه شامپانزه ایران، محیط زیست درباره یک تصمیم ساده تعلل می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، روز دوشنبه «سعید محمودی» مدیرکل محیط زیست استان تهران، در پاسخ به پیگیری سوژه فارس من با عنوان «نجات باران؛ تنها بچه شامپانزه ایران از قفس» تصمیم‌گیری درباره همراهی باران با دامپزشکش را منوط به برگزاری جلسه با سازمان محیط زیست دانست.

با پیگیری‌های خبرنگار فارس از مدیرکل محیط زیست تهران مشخص شد این جلسه دیروز برگزار شده و اعلام تصمیم نهایی در این خصوص، بر عهده دفتر تخصصی حیاط وحش است. با این وجود، تا ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه دیروز و طی پیگیری‌های صورت‌گرفته  ازمجموعه ارم، مشخص شد که هنوز هیچ ابلاغیه‌ای از طرف محیط زیست به باغ‌وحش ارسال نشده است.

باران، بچه‌شامپانزه ۳ ساله‌ای است که به دلیل مشکلات فیزیکی، از بدو تولد و با موافقت باغ‌وحش ارم، در کنار دامپزشک خود، «دکتر ایمان معماریان» زندگی کرده است. جدایی باران از این دامپزشک، می‌تواند زندگی این تک‌شامپانزه ایران را با تهدید جدی مواجه کند. اما در روزهای اخیر و با وجود شرایط حاد بیماری کرونا، این بچه شامپانزه مجبور شده با دستور سازمان محیط زیست به باغ‌وحش ارم بازگردد.

علیرغم درخواست باغ‌وحش ارم و همچنین نظر تخصصی سازمان دامپزشکی مبنی بر لزوم خروج «باران» از باغ‌وحش و ادامه زندگی در کنار دامپزشک تا زمان تصمیم گیری نهایی درباره این موجود زنده، سازمان محیط زیست هنوز هیچ پاسخی به این درخواست‌ها نداده است. این تعلل باعث شده تا دکتر معماریان، با موافقت باغ‌وحش ارم و به منظور حفظ جان باران، روزهای اخیر را داخل قفس باران زندگی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، کمپین حمایت از باران، طی یک روز مورد حمایت بیش از ۱۴۰۰ نفر قرار گرفته رسیده و

محیط زیست علی‌رغم حمایت افکار عمومی و پیگیری رسانه‌ها، در این تصمیم گیری ساده همچنان تعلل می کند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
0
1
ظاهرا مشکل دامپزشکی باران است
نه دستگیری ها در استان ...
نظر شما
ادامه