کد خبر: ۵۹۲۵۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

جمعی از هنرمندان و دوستداران محیط زیست در فضای مجازی خواستار انتقال شامپانزه ۳ ساله باغ وحش ارم به یتیم‌خانه شامپانزه‌ها در خارج از ایران شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «باران» نام بچه شامپانزه باغ وحش ارم است که چندی پیش در حکمی دادگاهی ماندنش در این باغ وحش قطعی شد.

این شامپانزه در هنگام تولد نارس به دنیا آمد و به دلیل ناتوانی مادرش در نگهداری، توسط دامپزشک باغ وحش تحت مراقبت قرار گرفت که پس از مدتی به دامپزشک وابسته شد. شامپانزه‌ها از آنجایی که از لحاظ ژنی بسیار شبیه انسان هستند تا سن ۶ سالگی به توجه و مراقبت نیازمندند. اگر این مراقب‌ها به خوبی صورت نگیرد، این حیوانات دچار افسردگی شده و گوشه‌گیر می‌شوند.

از آنجایی که این شامپانزه بومی ایران نیست، کارشناسان مربوط به این گونه در ایران نیستند و به دلیل طرد شدن این حیوان از طرف خانواده‌اش، نمی‌توان او را تا آخر عمر ۷۰ ساله اش در قفس نگه داشت درحالی که می‌توان این حیوان را به یتیم خانه شامپانزه‌ها در خارج از ایران و کنار هم نوعانش که زیستگاه مناسب او است منتقل کرد.

حالا این شامپانزه ۳ ساله شده و باغ وحش مجبور به تعویض مراقب این حیوان شده است. روز دوشنبه ۲۷ مرداد باغ وحش ارم در صفحه رسمی اینستاگرامی خود از تعیین مراقب جدید باران خبر داد که موجی از اعتراضات کاربران را به همراه داشت و پس از مدت کوتاهی ارم مجبور به حذف این پست شد، ولی همچنان کاربران در زیر پست‌های دیگر این مجموعه با هشتگ «باران را نجات دهیم» به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

در این بین جمعی از هنرمندان در صفحه اینستاگرامی خود از این پویش حمایت کرده‌اند و برای آسایش این حیوان کوچک خواستار انتقال او به زیستگاه مناسبی در خارج از ایران شدند. این امر نیازمند صدور مجوز از طرف سازمان محیط زیست ایران است که این سازمان از صدور مجوز خودداری کرده است و با تعیین کار گروهی ۳ نفره و مهلتی یک ماهه به مجموعه ارم خواستار تدوین دستورالعمل‌های نگهداری از شامپانزه‌ها شده است.

در ادامه چند نمونه از اعتراضات کاربران فضای مجازی به نجات باران را مشاهده می‌کنید:

 


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتررفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
0
زبون بسته طفلی گناه داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
3
0
دلار شد بیست تومن کسی پویش نزاشت بعدا واسه یک میمون پویش میزارن
خلایق را هرچه لایق
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
1
0
............. محترم کارش رو داره خوب انجام میده لیکن این گونه روشها کمی کهنه شده
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
0
شمپانزه را نجات دهید دامپزشک او راهم نجات دهید
نظر شما
ادامه