کد خبر: ۵۸۲
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: مدیریت منطقه‌ای دامپزشکی به کشور ایران محول شده و کشورهای منطقه باید برنامه‌ها و اقدامات خود را با سازمان دامپزشکی کشورمان تنظیم کنند. ‌
 

فرهاد طاهریان یکشنبه شب در همایش گرامیداشت روز ملی دامپزشکی که در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: خدمات دامپزشکی نقش ارزنده‌ای در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد و بی‌شک دستیابی مردم به غذای سالم و حلال مرهون تلاش‌های بی‌دریغ تمامی افرادی است که در عرصه‌های نظارتی و بهداشتی جامعه فعالیت می‌کنند.
وی افزود: خدمات دامپزشکی از یک سو صحت و سلامت جامعه را تضمین می‌کند و از سوی دیگر تولید ناخالص ملی را افزایش داده و استقلال اقتصادی کشور را تضمین خواهد کرد.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی خاطرنشان کرد: ارزش افزوده تولیدات دامی و جبران خسارت‌های دامداران و اقشار آسیب پذیر در روستاها و عشایر، جایگاه ادارات کل دامپزشکی را در نظام سلامت و اقتصاد ملی به خوبی نمایش می‌دهد.
طاهریان با اشاره به اقدامات گسترده برای ارتقا و افزایش بهره‌وری خدمات دامپزشکی در کشور تصریح کرد: امروز مسئولان به دنبال دستیابی به بالاترین سطح استانداردهای بین‌المللی و تأثیرگذاری در منطقه هستند.
وی همچنین اذعان داشت: در سال‌های اخیر، تلاش‌های بسیاری برای اجرای اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی خدمات سازمان دامپزشکی صورت گرفته و ثمرات و برکات آن در اقتصاد ملی کاملا مشهود است.
طاهریان با بیان اینکه برنامه‌های سازمان دامپزشکی در راستای دستیابی به سند چشم‌انداز تدوین و تبیین شده است اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه، اقدامات گسترده و گام‌های بلندی برای خود در نظر گرفته‌ایم که با همدلی و همیاری تمامی دست‌اندرکاران عرصه دامپزشکی به این اهداف متعالی خواهیم رسید.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی با اشاره به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در ارائه خدمات درمانی و پیشگیری دامپزشکی خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه مدیریت منطقه‌ای دامپزشکی به کشور ایران محول شده و کشورهای منطقه بایستی برنامه‌ها و اقدامات خود را با سازمان دامپزشکی کشورمان تنظیم کنند.
وی در پایان تصریح کرد: با استفاده از فناوری‌های نوین، تمامی اقشار آسیب‌پذیر در سراسر کشور از خدمات دامپزشکی به صورت عادلانه بهره‌مند خواهند شد.

 

نظر شما
ادامه