کد خبر: ۵۷۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی اعلام کرد: جوجه‌ریزی در چهار استان تهران، قزوین، قم و البرز متوقف نشده است، بلکه به منظور اعمال شرایط ویژه بهداشتی و قرنطینه‌ای فواصل دوره‌های جوجه‌ریزی در این استان‌ها طولانی‌تر شده است.

ایسنا نوشت : از دی‌ماه سال گذشته به دلیل شیوع بیماری فوق‌حاد تنفسی در واحد‌های مرغداری کشور تعدادی از گله‌ها معدوم شد و این بیماری ریسک‌های را برای جوجه‌ریزی در دوره‌های بعدی ایجاد کرد که دست‌اندرکاران صنعت طیور معتقدند سازمان دامپزشکی کشور باید با مدیریت و سیاست‌ مناسب از تشدید این وضعیت جلوگیری کند.

در حال حاضر با گرم‌شدن هوا و کاهش ریسک این بیماری واحد‌های تولید‌کننده در پی اخذ مجوز برای جوجه‌ریزی از سازمان دامپزشکی هستند که در این میان دکتر سید محسن دستور در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: با توجه به این‌که درگیری بیماری تنفسی در برخی از واحد‌های چهار استان تهران، قزوین، قم و البرز بیشتر بوده است، سازمان دستور‌العمل ویژه‌ای برای فاصله دوره‌های جوجه‌ریزی در این واحد‌ها اعلام کرده است.

وی افزود: با طولانی‌تر شدن فواصل دوره جوجه‌ریزی و اعمال شرایط ویژه بهداشتی و قرنطینه‌ای سازمان سالن‌ها برای جوجه‌ریزی در مرحله بعد در حال آماده‌ شدن هستند تا ریسک درگیری این بیماری و بروز خسارت کاهش یابد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دلسوز
|
-
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
0
0
به نظر من از این به بعد بجای عفونت فوق حاد تنفسی از واژه آشنای ....... استفاده کنیم چون تا کنون این بیماری شناخته نشده است و عامل آن نیز همچنین!!!!!!!
نظر شما
ادامه