کد خبر: ۵۵۴
لطفی‎زاده همچنین با مرور وقایع ناخوشایند از مهرماه سال گذشته تاکنون نظیر تصویب طرح نظام جامع دامپروری، آن را قانون سقوط دامپزشکی و بهداشت عنوان کرد و گفت: انتظار از متولیان امور دامپزشکی آن است که از حقوق این صنف بدون توجه به منافع شخصی و جناحی دفاع کنند و زیر بار تصویب و اجرای طرح‌های مضر به حال دامپزشکی نروند...

رییس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی کشور احتساب حرفه دامپزشکی در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آور و بازنگری در تعداد دانشکده‌های دامپزشکی و رسیدگی جدی به وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان دامپزشکی را خواستار شد.

دکتر محمد لطفی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بر ضرورت توجه بیشتر به دشواری‌های حرفه دامپزشکی و رسالت تأثیرگذار آن در تأمین بهداشت عمومی ‌جامعه تأکید کرد.

وی با انتقاد از کم‌توجهی مسوولان امر نسبت به پیگیری مسائل اجتماعی دامپزشکان، تأسیس معاونت رفاه و امور اجتماعی در سازمان نظام دامپزشکی را حرکتی مثبت و انحلال سریع آن را حرکتی شتاب‌زده و نشانه دوری از تفکر راهبردی و برنامه محوری دانست و تأکید کرد: احتساب حرفه دامپزشکی در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آور با توجه به مخاطرات متعدد زیستی، جسمانی و اجتماعی این حرفه یک ضرورت است که انتظار می‌رود مسوولان مربوط ، این موضوع را در اولویت نخست فعالیت‌های خود قرار دهند.

لطفی‌زاده در ادامه به آموزش دامپزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: بازنگری در سرفصل دروس ارائه شده در دانشکده‌های دامپزشکی و یکپارچه‌سازی منابع آموزشی در کشور و تجدیدنظر فوری و کارشناسی در ایجاد دانشکده‌های جدید دامپزشکی از جمله مسائلی است که در صورت غفلت بیشتر از آن‌ها آینده مناسبی برای دامپزشکی رقم نخواهد خورد.

وی اشتغال فارغ‌التحصیلان دامپزشکی را دغدغه بسیار مهم این خیل عظیم عنوان کرد و افزود: با تصمیمات شتابزده و ایجاد دانشکده‌های جدید در طول سالیان اخیر، حق بزرگی برای فارغ‌التحصیلان ایجاد شده و مسوولان باید نسبت به تکلیف خود در این زمینه بیش از پیش واقف باشند تا مساله اشتغال از چالش به بحران تبدیل نشود.

لطفی‎زاده همچنین با مرور وقایع ناخوشایند از مهرماه سال گذشته تاکنون نظیر تصویب طرح نظام جامع دامپروری، آن را قانون سقوط دامپزشکی و بهداشت عنوان کرد و گفت: انتظار از متولیان امور دامپزشکی آن است که از حقوق این صنف بدون توجه به منافع شخصی و جناحی دفاع کنند و زیر بار تصویب و اجرای طرح‌های مضر به حال دامپزشکی نروند.

رییس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی در پایان ابراز امیدواری کرد: مهرماه سال جاری سرآغاز وحدت مضاعف در خانواده دامپزشکی و عزم بیش از گذشته مسوولان در برطرف ساختن مشکلات صنفی از طریق برنامه محوری و توجه ویژه به انتقادات و پیشنهادات دلسوزان باشد.

 

نظر شما
ادامه