کد خبر: ۵۴۸
اولین همایش سراسری و نمایشگاه « موزه‌های تاریخ طبیعی، باغ وحش شهری و شکار» به‌منظور بررسی کارکرد باغ وحش‌های شهری و موزه‌های تاریخ طبیعی، آشنایی با تاثیرات اکولوژیک شکار، همچنین شناخت ابعاد زیستی و بهداشتی نگهداری حیوانات خانگی در تهران برگزار می‌شود...
100916081199
«موزه‌های تاریخ طبیعی، باغ وحش شهری و شکار» نخستین گردهمایی تخصصی استادان، مدیران، دانشجویان، علاقمندان، دست‌اندرکاران، موسسات و کارشناسان حوزه محیط زیست، حیات وحش و دامپزشکی است که در راستای توسعه پایدار و حفاظت از منابع حیات وحش به خصوص در جامعه شهری دنبال می‌شود.

دکتر مجید نوائیان ـ استاد جانورشناسی دانشگاه و دبیر کمیته علمی این همایش درباره اهداف برگزاری این برنامه عنوان کرد: با توجه به ابعاد توسعه پایدار و نقش محیط زیست، سعی داریم با رویکردی علمی، مسئله حیات وحش را به عنوان عرصه مهمی از منابع طبیعی، مورد بررسی قرار دهیم. حیات وحش امروزه غیر از مناطق محیط زیستی در سطح شهرها نیز با مسائل و چالش‌های مختلف مواجه است.

او توضیح داد: در این همایش، ضمن ارائه نظرات تخصصی کارشناسان راجع به ابعاد تاکسیدرمی جانوران، حفظ گونه‌های در حال انقراض و احیای گونه‌های منقرض شده، اصول مدیریت موزه‌های تاریخ طبیعی و جانوری، ساز و کار راه‌اندازی و مدیریت باغ وحش‌های شهری و مدیریت شکار در محیط زیست ایران سعی خواهیم کرد با رویکردی فرهنگی و آموزشی، شهروندان و علاقمندان را با مسئله حیات وحش در زندگی شهری به خصوص ابعاد زیستی، حقوقی و بهداشتی پدیده نگهداری حیوانات خانگی و آبزیان تزئینی آشنا کنیم.

جباری، دبیر اجرایی این همایش نیز با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی شکار، باغ وحش شهری و حیوانات خانگی در عین حال، گفت: این نخستین همایشی است که با هدف آشنایی علمی با حیات وحش و حیوانات خانگی در جامعه شهری برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی همایش مذکور اعلام کرد که مراکز علمی و دانشگاهی، سازمان‌های مردم‌نهاد عرصه محیط زیست و حیوانات، موسسات و دستگاه‌های دست‌اندرکار تولید و خدمات ابزار و تسلیحات شکار و صیادی، مراکز درمانی حیوانات خانگی، بخش دولتی، بخش خصوصی و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط می‌توانند بعد از هماهنگی با دبیرخانه این همایش در نمایشگاه مربوطه شرکت کنند. به‌زودی اطلاعات کامل این همایش و نمایشگاه از رسانه‌ها منتشر خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره‌های 44220401 - 44220402 دبیرخانه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات این همایش تماس حاصل کنند.

 

نظر شما
ادامه