کد خبر: ۵۳۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - حدود 40 درصد داروهای تجویز شده در دامپزشکی جزو گروه آنتی بیوتیک ها هستند که با توجه به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت این موضوع، یک تهدید جهانی است.
 معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری هفته سلامت در سال 90 گفت: باید در خصوص تجویز دارو برای دام ها به آنتی بیوتیک هایی اجازه مصرف و تجویز داد که دارای میزان مشخصی بوده و در غذا موجود باشند.

دکتر مشکوة ادامه داد: کنترل و کاهش باقی مانده آنتی بیوتیک ها پس از مصرف دام ها از دارو باید در شیر، گوشت، ماهی، میگو و عسل مورد بررسی قرار گیرد و در سطح کشور کنترل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه باید در هفته سلامت پیام خود را به تمامی روستاییان، دامداران و دامپزشکان برسانیم، ابراز داشت: در زمانی که دام ها مواد آنتی بیوتیک را مصرف می کنند به هیچ عنوان نباید از شیر یا گوشتشان استفاده کرد چراکه ممکن است مواد باقی مانده آنتی بیوتیکی به افراد مصرف کننده منتقل شود.

معاون تشخیص سازمان دامپزشکی کشور باقی ماندن آنتی بیوتیک ها در بدن را یکی از دغدغه های مهم مردم دانست و گفت: زمان درمان آنتی بیوتیک و پرهیز از مصرف دام ها بین یک تا دوهفته طول می کشد و هر سال میزان مواد آنتی بیوتیکی در انواع دام ها و حیوانات نمونه گیری و کنترل می شود.

گفتنی است روز 22 فروردین به عنوان روز داروسازان، دامپزشکان و تولید و مصرف منطقی داروهای ضد میکروبی نامگذاری شده است.

به همین منظور در نمایشگاه هفته سلامت، که در مصلای تهران از 18 تا 24 فروردین برگزار می شود، بحث هایی در خصوص آموزش همگانی و مشاوره برای نگهداری از حیوانات خانگی توسط سازمان دامپزشکی به مخاطبان ارائه خواهد شد.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
alireza
|
-
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۴
0
0
سلام، بجای تقویت سیستم دفاعی و مقاوم کردن

حیوانات آنتی بیوتیک تجویز میشود.در اینجا لازم است

که به آقایون مسول گفت شود اگر واقعا دلسوز

و بدون تعصب هستید به سراغ درمانهای جایگزین

نظیر هومئوپاتی بروید،تا کمتر آنتی بیوتیک مصرف

شود، و هزینه‌ها پائین آید،و سلامتی‌ بیشتر باشد.

مرسی‌

نظر شما
ادامه