کد خبر: ۵۲۹۷

حکیم مهر - رئیس کمیته تخصصی دام و طیور کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با هفته‏نامه دنیای سبز گفت : در حالی که آنفلوآنزای -فوق- حاد پرندگان که در سه تا چهار کشور آسیای جنوبی و آسیای شرقی طی 4، 11 و 17 روز کنترل شده ، سازمان دامپزشکی ایران ظرف دو ماه گذشته نتوانسته این بیماری را مهار کند.

محمد رضا حاجی اصغری افزود : پس از شیوع بیماری در استانهای مرکز کشور، شتاب شیوع بیماری در سایر استانها گزارش شد. این درحالیست که در صورت معدوم سازی همه کانون های در خطر شیوع بیماری در استان نخست، امکان جلوگیری از شیوع بیماری وجود داشت.

وی خاطرنشان ساخت : سازمان دامپزشکی که باید با تشکیل ستاد بحران و بکارگیری تمام توان خود و عزم ملی نسبت به قرنطینه، توزیع واکسن و بازرسی دقیق عمل کند، اکنون تمام وقت خود را صرف جلوگیری از طرح این مسئله در رسانه‎ها کرده است بطوریکه دلیل تلفات بالای جمعیت مرغداری‌ها را بیماری تنفسی اعلام می کند.

حاجی اصغری در ادامه اظهار داشت : شیوع تب برفکی، تب کریمه کنگو و اکنون آنفلوآنزای مرغی ، کمیته تخصصی دام و طیور مجلس را به این مهم رسانده است که سازمان دامپزشکی به عنوان بدنه علمی و تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، فعالیت چشمگیر و موفقی در کنترل بیماریهای اپیدمی شده صورت نداده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد : در صورتی که برای نمایندگان مجلس مسجل شود که خسارت تحمیل شده به مرغداران کشورمان ناشی از بی تدبیری سازمان دامپزشکی است تحقیق و تفحص از سازمان دامپزشکی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

 

 

نظر شما
ادامه