کد خبر: ۵۲۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - تله فیلم "غبار زمان" که پیش از این "گوسفند شاه" نام داشت شامگاه جمعه 20 اسفند 89 از شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

این فیلم روایتی از حضور یک کمک دامپزشک به دستور دامپزشکی آلمانی (دکتر فیشر) در روستای محروم از توابع ساوه بود که علیرغم عدم حضور پزشک در آن روستا مأمور رسیدگی به حیوانات روستا و بویژه گوسفندان متعلق به شاه شده است.

حبیب که کمک دامپزشک بود و مردم روستا او را دکتر صدا می‎کردند دائم اصرار داشت که دکتر نیست و تنها نزد دکتر فیشر دوره کوتاهی برای تزریقات به حیوانات دیده است.

وی در این روستا با چوپان گله متعلق به شاه برخورد کرد که فردی لاابالی بود و برای حفظ گوسفندان شاه که مبتلا به شاربن شده بودند حاضر بود هر کاری انجام دهد و در این راه دو نفر از اهالی آن روستا که بی گناه بودند را هم به قتل رساند و از حبیب خواست تا به دروغ شهادت دهد که وی مقصر نبوده است.

حبیب که نزد مردم روستا به دلیل تعهد و دلسوزی در رسیدگی به وضع حیوانات زبانزد بود زیر بار این درخواست و تطمیع نرفت و از کار خود در اداره دامپزشکی اخراج شد و در شهر به کار در یک سینما به عنوان آپاراتچی مشغول شد.

در پایان دکتر فیشر که از آلمان به ایران بازگشته بود بعد از مدتی وساطت می کند تا حبیب به کار سابق خود باز گردد ولی حبیب که به اداره دامپزشکی مراجعت می کند با تابلویی از عکس شاه به جای شعری که پیش از این نصب شده بود مواجه و از کار در آن اداره انصراف می دهد و زیر بار کار در اداره شاهنشاهی نمی رود.

گفتنی است در تیتراژ پایانی این فیلم نام دکتر شهریور به عنوان مشاور در امور دامپزشکی نقش بسته و از دامپزشکانی نظیر دکتر افشار پاد و مدیریت روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ، تهران و شبکه دامپزشکی کرج سپاسگزاری شده بود.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
باران
|
-
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
0
0
لطفا بگین دوباره پخش بشه ببینیم چیه!!!!!!!
نظر شما
ادامه