کد خبر: ۵۲۷۷۷
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
«دکتر رامین سلامتی» افزود: از همین تریبون به همه همکاران دامپزشک اعلام می‌کنیم که اگر راغب هستند به‌عنوان مسئول فنی بهداشتی در واحدهای مرغداری و دامداری حضور داشته باشند، به نظام دامپزشکی استان مراجعه نمایند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: چند روز پیش بود که نظام دامپزشکی استان تهران فراخوانی را به منظور ثبت‌نام و انجام روند احراز صلاحیت و رتبه‌بندی همکاران دامپزشک متقاضی اشتغال به عنوان مسئول فنی بهداشتی صادر نمود. در این فراخوان آمده بود که طی هماهنگی و تعامل اعضای شورای نظام دامپزشکی استان با اداره کل دامپزشکی استان تهران در خصوص اجرای «ضوابط، مقررات و شیوه نامه احراز صلاحیت مسئولین فنی بهداشتی» جهت فرآیند صدور پروانه بهداشتی بهره‌برداری مراکز نگهداری و پرورش دام، از همکاران دامپزشک متقاضی اشتغال به عنوان مسئول فنی بهداشتی به منظور ثبت نام و انجام روند احراز صلاحیت و رتبه‌بندی دعوت می شود به واحد مربوط در نظام دامپزشکی استان تهران واقع در خیابان فلسطین بعد از بزرگمهر، کوچه شمشاد، پلاک 5، طبقه اول مراجعه نمایند.

رئيس نظام دامپزشکی استان تهران اجرای این طرح را در راستای ساماندهی واحدهایی می‌داند که از خدمات دامپزشکی برخوردار می‌شوند. به گفته «دکتر رامین سلامتی» در حال حاضر خیلی از این واحدها دکتر دامپزشک دارند اما پاسخگو نبوده، ساماندهی نشده و پروانه ندارند. وی در گفت‌وگو با حکیم مهر به بیان جزئیات اجرای طرح می‌پردازد:

حکیم مهر: به نظر می‌رسد شورای نظام دامپزشکی استان تهران در دوره جدید، تا این لحظه هماهنگی قابل قبولی را ارائه کرده است. ارزیابی شما به عنوان رئیس این شورا چیست؟

قبل از هر چیز از رسانه وزین حکیم مهر که نقش ویژه‌ای در اطلاع‌رسانی و همچنین تبیین رسالت‌های دامپزشکی کشور در ارائه خدمات بهداشتی دارد، تشکر می‌کنم. خوشبختانه ترکیب دوره جدید شورای نظام استان تهران از اعضای تشکل‌های مختلف دامپزشکی تشکیل شده است، کمااینکه در این ترکیب، رئيس انجمن داروخانه‌داران دامپزشکی، همکاران فعال در حوزه دام کوچک، دام بزرگ و مایه‌کوبی و همکاران باتجربه بخش دولتی را داریم. این تنوع حوزه فعالیت اعضا منجر به ایجاد ترکیب بسیار خوبی شده است که قادر است در زمینه‌های مختلف، کارهای بر زمین مانده را به دوش بکشد و به نتیجه برساند.

حضور دکتر واعظی در اداره کل دامپزشکی استان تهران، با توجه به اینکه ایشان از پیشکسوتان بخش دولتی و سابق بر این معاون سازمان نظام دامپزشکی بودند، یک غنیمت است، چرا که ایشان اشراف و آشنایی کاملی با بخش خصوصی، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های دامپزشکی کشور و خصوصاً آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی دارند. در شورای نظام دامپزشکی استان تهران نیز خوشبختانه افرادی مثل دکتر کرمی را داریم که همزمان مسئولیت معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان را بر عهده داشته و تجربه بالایی دارند؛ همچنین خانم دکتر رودحله که همزمان ریاست اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان را بر عهده دارند و در شورا حضور فعالی دارند.

حکیم مهر: مهمترین دغدغه شورای نظام استان تهران در ابتدای تشکیل آن چه بود؟

از بدو آغاز به کار دوره چهارم شورای نظام دامپزشکی استان تهران، یکی از فعالیت‌هایی که نظام با آن دست به گریبان بود، بحث ماده ۵ قانون نظام جامع دامپروری یعنی صدور پروانه‌های اماکن دامی بود. متاسفانه در این زمینه با توجه به سوابق فعالیت‌های نظام استان، بایگانی خوبی در اختیار این دوره قرار نگرفت و وضعیت پروانه‌ها و دبیرخانه آن با مشکلاتی همراه بود؛ با شروع فعالیت شورا در دوره جدید و با کمک و حمایت‌های مدیر کل محترم دامپزشکی استان، دکتر کرمی و سایر اعضای شورا از جمله دکتر رفیعی، دکتر نعمت‌الله، دکتر بی‌طرف، دکتر مشکوة، دکتر رئوفی و خانم دکتر رودحله که نقش بسیار فعالی در کمیسیون داشتند، وقت زیادی برای ساماندهی این امر اختصاص یافت که خوشبختانه بعد از ۳ ماه این فرایند در مسیر خوبی قرار گرفت. در اینجا لازم است از دکتر رئوفی که بعد از بازنشستگی، مسئولیت صدور پروانه‌های اماکن دامی در استان تهران را با تجربه بالای خود پذیرفتند، تشکر نمایم. در حال حاضر وضعیت دبیرخانه و روند گردش کار روی نظم خاصی قرار گرفته است.

حکیم مهر: ماجرای فراخوان اخیر نظام دامپزشکی استان تهران در خصوص جذب مسئولین فنی بهداشتی چیست؟

ما در این مدت با برخی مباحث مواجه شدیم؛ مطابق آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی، کلیه اماکن دامی و واحدهای تولیدی ملزم به حضور ناظر بهداشتی هستند و باید مسئول فنی بهداشتی دامپزشک داشته باشند. پیش از این در اداره کل دامپزشکی استان تهران، تا حدی در حوزه واحدهای مرغداری کار شده بود ولی طی جلسات فنی که با اداره کل دامپزشکی استان تهران داشتیم، این بحث را بررسی و یک تفاهم‌نامه منعقد کردیم که به‌عنوان مثال هر واحد دامداری باید چه تعداد دامپزشک داشته باشد؟ به عنوان مثال برای یک واحد مرغداری گوشتی ۲۰ هزار قطعه‌ای، توجیه‌پذیر نبود که یک دامپزشک به صورت تمام‌وقت داشته باشد، کمااینکه بعضی از زمان‌ها سالن خالی است، بحث ضد عفونی مطرح است و نیازی به حضور یک دامپزشک تمام‌وقت احساس نمی‌شد. ما همین آیین‌نامه را با یک تفاهم‌نامه با اداره کل تهران در مسیری بردیم که هم تولیدکننده بتواند از خدمات دامپزشکی بهره‌مند شود، هم از لحاظ اقتصادی برای او مقرون به صرفه باشد و هم اینکه آن واحد تحت نظارت خدمات بهداشتی دامپزشکی باشد. یعنی یک منفعت دو طرفه را بین دامپزشکی و بهره‌بردار که همان تولیدکننده است، ایجاد کردیم. خوشبختانه دستورالعمل از طرف اداره کل ابلاغ شد و ما کار را انجام دادیم؛ یک فراخوان صادر کردیم که تا این لحظه تنها ۹ دامپزشک مراجعه نموده‌اند.

از همین تریبون به همه همکاران دامپزشک اعلام می‌کنیم که اگر راغب هستند به‌عنوان مسئول فنی بهداشتی در واحدهای مرغداری و دامداری حضور داشته باشند، به نظام دامپزشکی استان تهران مراجعه کنند که مسئولیت آن با آقای معادی‌نیا است؛ مدارک خود را ارائه کنند تا مشغول به کار شوند.

حکیم مهر: نقطه قوت این طرح در کجاست؟

در گذشته عموماً مسئولین فنی بهداشتی حضور تمام‌وقت نداشتند و بهره‌بردار گلایه‌مندی‌هایی داشته و اعلام می‌کرده که صرفاً پول پرداخت می‌کند. در این تفاهم‌نامه برخی وظایف برای مسئول فنی بهداشتی تعریف شده که وی را موظف به حضور تمام‌وقت و ارائه خدمات و نظارت بهداشتی بهینه می‌کند؛ به این معنا که مسئول فنی بهداشتی صرفاً به‌عنوان فردی دیده نشده که باید مبلغی را به او پرداخت کنند تا حضور پیدا کند، بلکه به شکل عملیاتی در خدمت تولید و نظارت بهداشتی قرار می‌گیرد.

حکیم مهر: مسئولین فنی بهداشتی برای شرکت در این فراخوان به چه مدارکی نیازمند هستند؟

طبق قانون آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی مسئول فنی بهداشتی یک کار تمام‌وقت است و فقط دامپزشکان و افرادی که مدرک عمومی دکترای دامپزشکی دارند، می‌توانند برای تصدی این کار مراجعه کنند.

حکیم مهر: میزان دستمزد پرداختی به مسئولین فنی بهداشتی در این طرح چقدر پیشبینی شده است؟

حقوق مطابق آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی و کار به صورت تمام وقت است؛ یعنی همکاران نباید به آن به‌عنوان شغل دوم نگاه کنند. ما برای تمدید این قراردادها نظر اداره مربوطه در اداره کل دامپزشکی استان را می‌خواهیم، از نظر اینکه آیا همکار ما حضور داشته، گزارش‌ها را به موقع داده و وظایف حاکمیتی را که بر عهده داشته، انجام داده است یا خیر.

حکیم مهر: آیا حقوق مسئولین فنی بهداشتی در این طرح بهصورت ثابت پرداخت می‌شود یا بر مبنای تعداد بازدیدها؟

حضور مسئولین فنی بهداشتی ثابت است؛ در واقع مسئول فنی بهداشتی نماینده بخش دولتی برای نظارت بهداشتی در واحد محسوب می‌شود و یک‌سری چک‌پرینت و وظایف به خصوص بر عهده دارد و دائماً باید آن کارها را انجام دهد. برخی بیماری‌ها است که باید گزارش کند و امور مربوط به بحث باقیمانده‌ها را به صورت تمام‌وقت اطلاع دهد، یعنی به شکل بازدیدی نیست. ضمناً مسئول فنی بهداشتی اجازه اخذ پروانه دیگری از سازمان دامپزشکی را ندارد، بنابراین امکان اینکه حقوق او به صورت موردی به وی پرداخت شود، وجود ندارد.

حکیم مهر:‌ برآورد شما از تعداد مورد نیاز مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی چقدر است؟

مطابق فراخوان، برآورد ما این است که ۵۰۰ ظرفیت خالی در استان تهران وجود دارد که می‌تواند پر شود و منتظر هستیم که متقاضیان مراجعه نمایند.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

این یک کار بزرگ برای ساماندهی واحدهایی است که از خدمات دامپزشکی برخوردار می‌شوند. در حال حاضر خیلی از این واحدها دارای دکتر دامپزشک هستند اما متاسفانه این دامپزشکان پاسخگو نبوده، ساماندهی نشده و پروانه ندارند. با اجرای این طرح یک ساماندهی در این حوزه رخ می‌دهد و قطعاً اثرات مثبت آن برای مردم عزیز و برای مصرف‌کننده نهایی محسوس خواهد بود.

برخی افراد مباحثی در خصوص افزایش قیمت تولید مطرح می‌کنند اما چیزی که همواره دغدغه ما بوده و تمام دستگاه‌های نظارتی بر روی آن تاکید دارند، بحث ارتقاء کیفیت و سلامت محصول نهایی است که به دست مصرف‌کننده می‌رسد. هزینه پرداختی به مسئول فنی بهداشتی بر روی فرآورده نهایی در مقایسه با سایر هزینه‌ها مبلغ قابل توجهی محسوب نمی‌شود.

حکیم مهر:‌ ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
1
9
با سلام نظام دامپزشکی استان تهران اگر می خواهید که دامپزشکان از این فراخوان استقبال نمایند چند کار بایستی انجام دهید :
1_ حقوق افراد را بر طبق جدول ابلاغی سازمان نظام دامپزشکی و همچنین خود نطام دامپزشکی بپردازد تا کارفرما
2_ یا محدودیت پروانه بهداشتی را بردارید یعنی یک دکتر دامپزشک همزمان با یک پروانه بهداشتی چند کار دیگری هم انجام دهد
3_ یا نیاز به گرفتن پروانه بهداشتی نداشته باشد و دکتر دامپزشک با یک قرار دادی دو جانبه با دامدار و یا مرغدار اینکار را با نظارت اداره کل دامپزشکی و نظام دامپزشکی استان انجام دهد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
3
4
با سلام.قطعا اگر اجرایی شود و توسط دیگر دوستان, طرح فشل نشود دستاورد بسیار بزرگی برای نظام تهران و دور جدید نظام دامپزشکی خواهد بود فقط یک نکته مبهم مانده است.
آیا رفع مشکل قطع ارتباط مالی که هنوز پابرجاست در این طرح دیده شده است؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
21
آقا ميدونيد پونصد نفر يعني چند نفر يا خدايي دارين با ما شوخي ميكنيد .........................
اينجور كه شما ادعا كردين بيشتر از چهار دوره همه فارغ التحصيل هاي دامپزشكي استان تهران رو يه جا جذب ميكنين .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
61
9
والا اگه رانتخوارهاي صنفي در ميون نباشن بيشتر از اينها ميشه تو تهران استخدام كرد همونها كه بخاطر پورسانت خودشون بصورت خويش فرما سخنگوي نامشروع مسئولين فني شده بودن و دريغ از اينكه حتي يه نفر هم به آمار استخداميها اضافه كرده باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
...................
همه می دونن اشتغالزایی و کنترل فارغ التحصیلان از وظایف سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
راس میگی از وظایف نظام دامپزشکیه فقط من موندم زمان اون ابوالمشاغل که رئیس نظام بود چرا این وظیفه یادشون رفته بود و فکر و ذکرشون شده بود بازدید های کارشناسی توسط کارشناسان مجهول الهویه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
تشكري! خواهم كرد اگه اون موس رو خراب نكني آره بابا دكمه منفي حکيم مهر كار ميكنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
کار، کار انگلیسی هاست ! بیطار السلطنه سلامت باشند
مسئول فنی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
1
75
آقای رئیس از اجرای ماده 19 چه خبر ؟ بعد از یک سال تشریف فرمایی، بفرمایید برای اجرای ماده 19 چکار کردید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
6
بهتره به جای خبر خوشتون یکم سعی کنید حداقل وجهه این رشته رو در انظار عمومی حذف کنید اینقدر این چندروز خبر متوقف شدن انتقال از رشته دامپزشکی به پزشکی تو سایتای خبری پخش شده که یکم اعتباری ام که داشت جلو عامه مردم این رشته از بین رفت
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
1
0
لطفا برای سایر رده ها هم کاری کنید. کارشناسان و کارشناسان ارشد و phd دامپزشکی
دامپزشک
|
Germany
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
18
تا زمانی که حقوق مصوب به دامپزشکان داده نشود به هیچ دردی نمی خورد
می خواهند همان حقوق ناچیز را بدهند بعد انتظار کار 24 ساعته دارند
واقعا به کجا داریم میریم چه بر سر دامپزشکی خواهد امد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
89
0
درود بر دکتر سلامتی رییس محبوب و منتخب ما
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
6
آقا ارزش مادی و معنوی این رشته را نزد افکار عمومی و ... بالا ببرید تا دانشجوی دامپزشکی دنبال رانتی نباشه تا به رشته پزشکی بره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
38
2
منفی زن را همه می شناسند.چه توهماتی در سر داشت که چون نیتش بد بود به واقعیت تبدیل نشد.
قبول کنیم که دکتر سلامتی شروع خوبی داشته اند و انصافا نسبت مدیریت قبلی خوب عمل می کنند.
واقعا جای تعجب دارد.عرفان حلقوی تعطیل شد اما ذوب شدگانش ول کن قضیه نیستند.همینها بودند که شکاف در بین مسوولان فنی ایجاد کردند و شاخه ای جدا از همکاران بنام مفعولان فنی درست کردند.
مسئول فنی بهداشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
0
2
تلاش برای ارتقای جایگاه شغلی همکاران از جانب هر شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی که باشد، پسندیده است و قابل تقدیر هر چند برای کسب وجهه عمومی باشد.
................. مهم این است که مصالح عمومی فدای منافع شخصی نگردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
هزاران لایک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
0
1
برای من جای تعجب اینجاست که در نبود متشکرین!! از انجمن صنفی کارفرمایی چرا اتاق بازرگانی جرات برگزاری مجدد جلسات کذایی در مورد قوانین دامپزشکی را ندارد ، چرا کسی به ماده 19 یا سایر مواد قوانین دامپزشکی حمله نمی کند ، چرا بازدیدهای کارشناسی به ......... داده نمی شود و هزاران هزار چرای دیگر که در ذهن من چرخ می خورد
با دیدن منفی ها بی اختیار یاد آقای دوربینی افتادم
ایشالا خوشی باشه برای همه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
0
3
فقط با اجرای ماده ی۱۹ ارزش داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
0
2
ما الان داریم در شهرستان .... فعالیت می کنیم نظام دامپزشکی چه گلی به سر ما زده؟
از اداره صمت نامه زدند که مسئولین فنی ها رو بکارگیری نکنید؟
ازاین ور اینها می گن باید برید و حضور داشته باشید.. جایی که حق الزحمه مارو نمی ده و به نامه اداره صمت اتکا می کنه بهشون چی باید گفت؟
ظلم در حق ما کاردان و کارشناس ها تاکی؟
این صدای ما رو کی می خواد بشنوه....
ناشناس
|
France
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
1
1
فکری هم به حال PhD های دامپزشکی بکنید والا گناه نکردن که شیش سال تا ارشد و پنج سال هم تخصص خوندن. به کی باید پناه ببرن
............
|
Turkiye
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
1
4
من که باور نمیکنم وتاالان هرمدیری اومده نتونسته اشتغال زایی خوبی برای فارغ التحصیلان مهیا بکنه ....................
نظر شما
ادامه