کد خبر: ۵۲۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان فارس از مجهز شدن یک کشتارگاه مرغ در فارس به گرید آ-پلاس گفت و افزود: ارتقای کیفیت مرغ در کشتارگاه‌های مجهز به گرید (آ-پلاس) ارتقا می یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر یعقوب مهندس» بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید از یک کشتارگاه مرغ در مرودشت (سالیز) که به گرید (آ-پلاس) مجهز شده بود، اظهار داشت: تنها 5 کشتارگاه کشور به گرید آ پلاس مجهز هستند که یکی از آن‌ها در استان فارس است.

وی در تشریح امتیازات گرید آ-پلاس افزود: در گرید آ-پلاس به ارتقای کیفیت بهداشتی از زمان کشتار به بعد توجه ویژه شده و دخالت دست در بسته‌بندی و دیگر مراحل به حداقل رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس ادامه داد: در گرید آ پلاس جذب آب در مرغ بسته‌بندی به حداقل رسیده چراکه از روش غرغابی برای شست‌وشو استفاده نمی‌شود.

مهندس خاطرنشان کرد: کسانی که کشتارگاهشان مجهز به گرید آ-پلاس می‌شود، باید یک مدیریت واحد در زنجیره پرورش دام از نوع خوراک تا دارو و میزان مصرف و... داشته باشند به‌طوری‌که با انجام آزمایش روی یک لاشه بتوان در مورد تمام لاشه‌ها به یک تصمیم واحد رسید.

این مقام مسؤول در ادامه در پاسخ به پرسشی که آیا اساساً به تعبیر عوام مرغ هورمونی در بازار وجود دارد یا نه نیز گفت: اولاً باید گفت که هورمون ماده ارزانی نیست که بخواهند در مرغ استفاده کنند و این موضوع تکذیب می‌شود.

وی ادامه داد: در مورد مرغ‌های مصرفی نیز باید گفت که اینجا اصلاح نژاد صورت گرفته و حجم گوشت مرغ نیز بر اساس خوراکش است و اضافه بر آن ماده دیگری به مرغ تحت هر عنوانی افزوده نمی‌شود.

مهندس تأکید کرد: مردم با خیال راحت مرغ مصرف کنند چراکه هیچ ضرری برای سلامتی آن‌ها ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس همچنین گفت: 14 کشتارگاه صنعتی در استان فارس وجود دارد که 7 کشتارگاه در شیراز، 2 کشتارگاه در مرودشت و بقیه در شهرستان‌های اوز، کازرون، ممسنی، جهرم و لامرد است.

وی در خصوص وضعیت بهداشتی کشتارگاه‌های دام نیز گفت: به‌جز 4 کشتارگاه صنعتی بقیه کشتارگاه‌ها شرایط ایده آلی ندارند؛ البته بیشتر آن‌ها زیر نظر شهرداری هستند.

مهندس در عین‌حال از همکاری نزدیک دستگاه قضایی با مجموعه دامپزشکی در برخورد با متخلفان خبر داد و گفت: متأسفانه به دلیل مسائلی نظیر اشتغال و... این برخوردها نتیجه نداشته است گرچه برای بسیاری از متخلفان حکم زندان و حبس نیز بریده شده است

در ادامه «شیرازی نژاد» مدیر موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی جنوب نیز گفت: این موسسه بزرگ‌ترین مرکز تولیدکننده فراوری بیولوژیک در خاورمیانه است.

وی افزود: ما بالاتر از ظرفیت در حال تولید هستیم و تأمین نیاز داخلی در اولویت است؛ گرچه تقاضاهایی نیز از خارج از کشور برای صادرات محصولاتمان داشته‌ایم.

شیرازی نژاد همچنین گفت: ظرفیت تولید سالانه موسسه مذکور 200 میلیون دوز در سال است.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شایان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
0
یکی واسه من روش غرغابی رو توضیح بده
نظر شما
ادامه